Na 3 zaterdagen niet in actie te zijn geweest, pakte de Monnik zaterdag 10 november de draad weer op in Zwaagwesteinde tegen het 4e team van de gelijke naam.
De Monnik ging door waarmee ze was gestopt nl. winnen.

Koploper De Monnik zette de thuisclub direct onder zware druk en creëerde daarbij kans op kans op kans maar de afwerking liet te wensen over.
Zo stond de lat en paal in de weg of de keeper, en een goal werd afgekeurd op buitenspel.

Ook stond het vizier bij De Monnik slecht afgesteld.
Weer stond de paal in de weg en kennelijk kreeg een speler van Zwaagwesteinde medelijden met De Monnik, want deze schoot de rebound maar richting eigen doel.
Dat lukte ook niet want de bal ging op de lat.

Toen was de wedstrijd een half uur onderweg en verscheen de thuisclub voor het eerst voor het Monnikdoel en kreeg zelfs een corner.
De Monnik vervolgde de jacht op een goal, en in de 38ste minuut was het eindelijk raak door Hylke van Duinen.
3 minuten later stiftte deze de bal over de doelman, maar de inzet werd van de lijn gehaald. In de laatste minuut bepaalde Daan Bouwkengt de rust op 0-2.

In de 2e helft gingen eerst weer 3 mogelijkheden verloren, voordat Peter van de Meer in de 51ste minuut de 0-3 scoorde.
Een min later kopte Peter de 0-4 achter de dappere doelman.
Daarna ging het snel, en in 54ste minuut de 2e goal van Hylke, 0-5, en op het uur de 2e goal van Daan 0-6.
Toen stopte even weer de productie tot de 77ste minuut, en schoot Tony Dam De Monnik van afstand naar 0-7.
Weer 2 minuten later had ook Tony zijn 2e goal te pakken via een strafschop na hands. 0-8.
In de 85ste minuut bepaalde Peter de eindstand op 0-9, en kwam de dubbele cijfers niet op het bord, mede omdat de scheidsrechter het na deze goal genoeg vond.

Doordat de keepers van De Monnik deze dag waren verhinderd, nam Japie Riemersma deze taak op zich, maar kreeg geen enkel moeilijk moment te verwerken.
Maar voor het eerst dit seizoen hield De Monnik wel de nul achterin vast.

Na afloop nog even naar de kantine van de Westerein, en daar werd De Monnik door Monniks sponsor “van de Veen aanhangwagens uit Zwaagwesteinde“ getrakteerd op een consumptie.
Tevreden huiswaarts met een grote 0-9 overwinning maar de score had veel hoger kunnen en eigenlijk moeten zijn.

Aldert Stielstra