REINDER SYTSMA TOERNOOI OPNIEUW EEN PROOI VOOR ’T ZANDT

Op Hemelvaartsdag werd op Schiermonnikoog weer het jaarlijkse toernooi gehouden om de Reinder Sytsma Beker.
Voor de 3e keer oprij werd ’T Zandt de winnaar en daardoor kwam het definitief in bezit van de beker.

Eelke van de Heide is sinds kort de nieuwe voorzitter van v.v. De Monnik.
Dit was dus zijn eerste keer dat Eelke een toernooi opende.
Na het welkom aan alle deelnemers wenste hij ieder een prettig toernooi, met daarna de volgende woorden: Vandaag is het de 58e editie van dit toernooi op Hemelvaartsdag.
Sinds 1996 vernoemd naar Reinder Sytsma geboren 16-09-1974, overleden op 21 jarige leeftijd op 30-05-1995.
De erven ’T Zandt is 2 jaar op rij winnaar van het toernooi en heeft de overwinning opgedragen aan hun oud-speler Peter die in 2021 is overleden. Daarmee is het toernooi geopend.

De 1ste wedstrijd ging tussen Ezinge en De Monnik.
De wedstrijden hadden een duur van dertig minuten. Beide ploegen kregen een goede kans.
Maar Monniks doelman Robin de Roos voorkwam een goal van Ezinga en Tony Dam ging alleen af op de keeper van Ezinga, maar schoot huizen hoog over.
Later kwam de verklaring waarom: kwam door een polletje 0-0 dus.

De 2e wedstrijd ’T Zandt tegen De Heracliden uit Uithuizermeeden en daar bleef het ook 0-0.

De 3e wedstrijd kwam er na vier minuten een einde aan de doelpuntloze periode toen ’T Zandt op
0-1 kwam en daarna uitliep naar een 0-3 overwinning.
0-2
De 4e partij ging tussen Ezinge en De Heracliden. De laatste was de sterkere ploeg en kwam halfweg op 0-1.
Hierna werd ook de eerste penalty gegeven, maar werd gestopt. Ook de paal werd getroffen en daardoor bleef het 0-1.

De 5e wedstrijd tussen ’T Zandt en Ezinge werd een doelpunt rijke.
Liefst 5 goals allemaal gescoord door ’T Zandt. 5—0

De 6e en de laatste wedstrijd was tussen De Monnik en De Heracliden en was tevens de leukste van het toernooi.
Na 6 minuten kwam, na eerst 2 afgekeurde goals, De Heracliden toch op 0-1.
Maar nauwelijks een klokronde verder of het was alweer gelijk door Hielke van Duinen.
Eindelijk had De Monnik hun eerste goal te pakken1-1.
Hielke had de smaak te pakken want zette De Monnik halfweg op 2-1 en direct daarna Chiel de Lange op 3-1.
Direct daarna kwam Heracliden terug op 3-2.
De Monnik leek te gaan winnen maar in de alle laatste minuut werd het 3-3.
Er werd niet meer afgetrapt.

Eindstand:
1e ’T Zandt 3-7 8-0
2e De Heracliden 3-5 4-3
3e De Monnik 3-2 3-6
4e Ezinge 3-1 0-6

Hierna volgde dus de prijsuitreiking verzorgd door Janbert Arends.
Deze bedankte eerst alle vrijwilligers voor het welslagen van het toernooi.
Speciaal dank ging naar scheidsrechter Ronnie Medema die op 1 na alle wedstrijden leidde en als dank de prachtige sjaal van De Monnik ontving.
Daarna kon het feest dus beginnen.