Die was op zaterdag 1 juni ’24 tegen 2 tegenstanders en wel DVC Appingedam 4 en 6. De Monnik heeft de 2 uitwedstrijden in Appingedam af afwerkt, waarbij de wedstrijden tegen DVC6 waren omgedraaid.
Hierdoor ontstond de mogelijkheid dat de beide ploegen van DVC gelijk konden afreizen naar De Monnik.
Daarom werd besloten er een toernooitje van te maken, waarbij de wedstrijden tegen De Monnik ook telden voor de competitie. Voor de competitiestand maakte het niet meer uit.
De wedstrijdduur werd bepaald op twintig minuten en dat de ploegen elkaar 2 maal ontmoeten.
Hier volgt het verloop:

1] De Monnik – DVC 4 1-1
Al na drie minuten kwam De Monnik op voorsprong door een mooie droge knal van Twan Zuidersma.
In de achtste minuut kwamen de gasten weer op gelijke hoogte 1-1.
De Monnik was wat meer in de aanval, maar DCV was razend gevaarlijk in de counter en het was dan ook een wonder dat het bij 1-1 bleef, dankzij ook een paar goede reddingen van keeper Robert Jannaschk.

2] De Monnik – DVC 6 0-0
Met wat gebeurtenissen voor beide doelen, waarbij het voor het doel bij Robert wat drukker was, werd er echter niet gescoord.

3] DVC 4 – DVC 6 1-1
Na elf minuten werd het 1-0 en drie minuten later de 1-1.
Ook bij deze wedstrijd stond Robert op doel, zodat het keepersprobleem bij de gasten hierdoor werd opgelost.
De scheidsrechter was Jappie Poortinga die trouwens alle wedstrijden tot een goed einde bracht, waarvoor uiteraard dank.

4] DVC 4 – De Monnik 0-0.
Er werd niet gescoord en dat mag best een wonder worden genoemd.
Rondom de achttiende minuut toen de bal iedereen al was gepasseerd en richting doellijn rolde en Tony Dam al vallend nog probeerde de bal nog iets van richting te veranderen hetgeen niet lukte en de bal naast rolde. Een minuut later had Tony weer pech toen zijn knal op de paal belandde.

5] DVC 6 – De Monnik 2-0
Al na een minuut kwam DVC op voorsprong. 1-0.
Na acht minuten kreeg De Monnik een strafschop tegen. Deze werd gestopt door Robert, maar was in de rebound kansloos.
Toch ging de treffer niet door om de enkele spelers van DVC te vroeg waren ingelopen. Maar tien minuten later was het echter wel raak en dus 2-0 waarbij het ook bleef.

6] DVC 4 – DVC 6 1-3
In dit niemanddalletje vielen nog redelijk wat goals en daarmee kwam er een einde aan het voetbalgedeelte, wat zeker de moeite waard was.
De eindstand van het toernooitje was: 1 DCV Appingedam 6 8 punten
2 DVC Appingedam 4 3 punten doelsaldo 3-5
3 De Monnik 3 punten doelsaldo 1-3
Tot slot:
Deze middag was er de mogelijkheid dat De Monnik nog 6 punten zou kunnen toevoegen aan de competitiestand, het werd er helaas maar 1 punt.
Scheidend trainer JanBert Arends zag dit ook allemaal gebeuren en had gehoopt op wat meer, maar helaas. Toch bedankt JanBert voor je inzet de afgelopen jaren, en je blijft uiteraard als bestuurslid nog nauw betrokken bij De Monnik. Joris van der Zaag zal voortaan de trainingen leidden met Jan Bert als invaller.
Na de wedstrijden volgde nog de bekende derde helft en die was best gezellig. Chef-kok Iwan Donders (wou graag genoemd worden, dus bij deze) leverde kennelijk goede kwaliteit, want er stond zo nu en dan een file voor de gehaktballen, hamburgers enz.
Alle kantine medewerkers (Jimmy, Maik, Lars) ook dank.
Dank ook aan onze gasten uit Appingedam.