Pinkster zaterdag 2024 werd dus uiteindelijk weer gewonnen door ACV uit Assen.
Andere deelnemers waren Winsum, Groen Geel uit Groningen en De Monnik
Ook Gorecht had deelname toegezegd, maar heeft dit later weer geannuleerd.

OPENING TOERNOOI
Dit werd gedaan door De Monnik voorzitter Elke van de Heide, die de ploegen welkom heette en hun veel succes wenste op een prachtige grasmat en schitterend weer. Hij bedankte alvast alle vrijwilligers die deze middag zal doen slagen.

Hier volgen nu de verslagen per wedstrijd. De speeltijd per wedstrijd was 30 minuten.

DE MONNIK – GROEN GEEL 2-1
Al in de vierde minuut zette Simon van Duinen De Monnik op 1-0 en een kwartier later Tony Dam op 2-0. Doelman bij De Monnik was Luciano Lelieveld die weinig te doen kreeg, maar werd in de slotfase toch nog gepasseerd werd.

ACV – WINSUM 1-0.
Dat was verdiend al kreeg Winsum in de slotfase nog een enorme kans op de gelijkmaker.

GROEN GEEL – ACV 0-1.
De Groningers hielden lang stand, maar moest vijf minuten voor het einde toch capituleren voor de Assenaren.

WINSUM – DE MONNIK 0-2
Op deze dag was door de KNVB de competitie wedstrijd thuis van De Monnik tegen Winsum vastgesteld.
De wedstrijd was voor de competitie niet meer van belang. Daarom werd Winsum gevraagd mee te doen aan het toernooi.
Aan dat verzoek wilde Winsum graag meewerken. Daarom telde deze wedstrijd niet alleen voor het toernooi maar ook voor de competitie.
Deze dubbelslag werd dus gewonnen door De Monnik. De Monnik dacht heel snel op voorsprong te komen, maar buitelspel verstoorde dat.
Maar na acht minuten was het wel raak Met een prachtige pass zette Ivan Bouwkamp Erik Dam alleen voor de keeper en dat betekende de 0-1.
Daarna hield De Monnik zelf Winsum in de wedstrijd om de mooiste kansen om zeep te helpen. Erik had de tweede moeten maken en Douwe van der Lei was in staat om voor een leeg doel de tennisbaan te belagen.
Maar in de een en twintigste minuut schoot hij wel raak en werd het 0-2.
Dat was ook de eindstand mede ook omdat Sjoerd Stamhuis nog een geweldige kans miste.
De Monnik was echter wel 6 punten rijker.

GROEN GEEL – WINSUM 0-2
Ook in deze wedstrijd bleef Winsum puntloos want met 2-0 ging de winst naar Groen Geel.

DE MONNIK – ACV 0-2
De laatste wedstrijd en tevens ook een echte finale. Degene die zou winnen was ook direct de winnaar van het toernooi. Daarbij had De Monnik het voordeel dat het aan een gelijkspel genoeg had, om de winst een keer op Schier te houden.
In het begin ging het enigszins gelijk op, maar halfweg de wedstrijd kwam ACV op voorsprong. De Monnik kwam erna niet meer aan te pas tegen het zeer geroutineerde ACV, dat zes minuten voor tijd de eindstand bepaalde op 0-2

EINDSTAND
1e ACV 3-9 4-0
2e De Monnik 3-6 4-3
3e Groen Geel 3-2 3-2
4e Winsum 3-0 0-5
AFSLUITING
Deze werd verzorgd door Jan van der Zaag en bedankte vooral Winsum met het medewerken aan het oplossen van het competitie gebeuren.
Ieder nog veel plezier bij het ”Pinsterfeest gaat nooit verloren.”

Aldert Stielstra