Zaterdag 07 mei stond de inhaalwedstrijd in en tegen Twijzel op het programma. Op een mooie locatie met prima weersomstandigheden en op kunstgras gaf De Monnik voor de derde keer op rij in de slotfase de voorsprong weg.
Net als vorige week werd het 1-1.
Het spreekwoord zegt 3x is scheepsrecht dus zal deze gewoonte nu wel tot het verleden gaan behoren.

De wedstrijd ging aardig gelijk op met de thuisclub wat dreigender, maar de echte kansen waren voor De Monnik.
Dat had al in de 10e minuut tot een voorsprong voor De Monnik moeten leidden toen Twan Zuidersma alleen op de keeper afging, maar daarbij niet de gelukkigste keuze maakte.
Dat gebeurde in de 12e minuut weer toen Twan wou afleggen op Hylke van Duinen, waarbij zelf schieten vermoedelijk een betere oplossing zou zijn geweest.
Monnik doelman Robin de Roos kreeg weinig moeilijk werk te verrichten, terwijl de keeper op de andere kant nog knap Hylke van scoren afhield. Rust 0-0

In de 2e helft een zelfde spelbeeld, maar het was toch De Monnik die in de 66ste minuut op voorsprong kwam, toen Twan een voorzet bekwaam binnen schoot. 0-1.
Eigenlijk was er voor de rustig spelende eilanders niets aan de hand, maar in de 82ste minuut viel na veel gedoe voor het Monnik doel de 1-1 na een frommelgoal.
In de resterende tijd gebeurde er niet al te veel meer, of moet het al zijn dat Darryl Eier een gele kaart kon bijschrijven.
Interimcoach Jasper bleef dus ongeslagen, maar ook winst is hem nog niet gegeven. De scheidsrechter floot een goede wedstrijd en volgende week de kans om toch van Twijzel te winnen in de thuiswedstrijd.