Ook in de 3e wedstrijd van de competitie behaalde De Monnik met 0-8 een grote zege en dit op zaterdag 12 oktober in Kootstertille tegen het 3e team van de gelijk noemende vereniging.
De wedstrijd startte direct weer met een overwicht van De Monnik en al na 10 minuten was het 0-1 door Hylke van Duinen.
In de 16e minuut ging de 0-2 niet door vanwege buitenspel en dat was onterecht.
Van het buitenspel had De Monnik deze middag wel meer last, door een te actieve grensrechter.
Pas in de 24ste minuut lukte het de thuisclub om voor het Monnik doel te verschijnen, zonder gevaarlijk te worden. Echter De Monnik was slordig in de afwerking en ook de thuisclub doelman hield een aantal tegen en daardoor werd er voor de rust niet meer gescoord. 0-1.

Kennelijk had de speech van coach Jan van de Zaag vruchten afgeworpen, want er kwam een veel beter en sneller spelend De Monnik uit de kleedkamer en toen was er voor Kootstertille geen houden meer aan.
In de 54ste minuut gaf Hylke prachtig voor en Joris maakte het af. 0-2.
1 minuut later gaf Daan Bouwknegt de pass op Hylke en het was 0-3.
59ste minuut een voorzet van Joris en Daan tekende voor de 0-4.
De Monnik speelde in hoog tempo over de vleugels en daarna volgde steevast een prima voorzet en dat leidde tot mooie goals.
In de 62ste minuut verscheen hierdoor Hylke alleen voor de keeper en uiteraard leidde dat tot de 0-5, en een minuut later de 0-6.

De vv Kootstertille beschikt over een prachtige accommodatie met een goede grasmat op het hoofdveld en daarop mocht zelfs deze wedstrijd worden afgewerkt. (Meestal worden we verbannen naar een afgelegen bijveld.)
Jammer dat na de 0-6 de wedstrijd van de thuisclub zijde wat onvriendelijk werd en dat leidde tot was handtastelijkheden, maar wat veel erger was, was dat Remco Sikkema uit de wedstrijd werd getrapt. (Zoals het nu lijkt valt de blessure mee)
De scheidsrechter riep daarop de beide aanvoerders (voor De Monnik Tony Dam) bij zich, voor kennelijk een goed gesprek en dat hielp.
Zowaar werd de thuisclub een keer gevaarlijk en dat tot vreugde van invaller doelman Peter van de Meer, want die had verder deze middag eigenlijk vrijaf.
Ook grensrechter Eddie Bakker had in deze wedstrijd eigenlijk een vrije middag.
De Monnik voerde intussen in de 86ste en 89ste minuut de stand op naar 0-8 waarbij Hylke de voorzetten afleverde en Daan ze alleen maar behoefde in te tikken.
Dat laatste is niet echt moeilijk, maar je moet het wel zien en er staan.
De 0-8 was ook de eindstand en daarmee boekte De Monnik de kleinste overwinning tot nu toe.