Zaterdag 17 februari wist De Monnik weer niet te winnen.
Het verloor met 7-3 van het vierde team van Winsum in de gelijk genoemde woonplaats.
De Monnik ging goed uit de startblokken, want in de eerste minuten kreeg het 2 uitstekende kansen, die echter niet werden benut.
Nee, dan deed de thuisclub het beter, want na dik twintig minuten stond er 2-0 op het scorebord terwijl er ook nog een doelpunt werd afgekeurd.
Op het kunstveld met prachtig weer dat aan de zomer deed denken, kwakkelde de wedstrijd naar de rust toe, nadat Winsum echter net daarvoor wel de stand naar 3-0 tilde.

In de 2e helft kwam De Monnik duidelijk beter voor de dag, al tilde Winsum na een kwartier de stand wel naar 4-0.
Daarna bracht Jeffrey Brink in de twee en twintigste minuut met een prachtig schot de stand op 4-1. Een minuut later schoot Peter van der Meer net voorlangs.
Wel een corner en daaruit scoorde Chiel de Lange de 4-2. Deze stond met de rug naar het doel, maar werkte met een prachtige hakbal achterlangs de bal in het doel.
Dit was direct de mooiste goal van de dag.
En misschien wel meer. 4-2.
De Monnik nam hierna steeds meer risico en dat werd in de drie en dertigste minuut afgestraft. 5-2. Drie minuten later ging Jeffrey alleen op de keeper af en strandde in eerste instantie op de keeper, maar in de rebound was het wel raak. 5-3.
Dit leek nog op een redelijk uitslag, maar helaas kwamen er nog 2 onnodige goals bij en daarmee kwam de eindstand op 7-3.
Het gelukkigste moment voor De Monnik in deze wedstrijd was na lange tijd de terugkeer van Jasper van der Mey, die meer dan een helft speelde.