Op vrijdag 21 augustus om 11.30 uur hebben we het nieuwe sponsorbord van de Balm academie geplaatst en onthult op Sportpark de Monnik.
In aanwezigheid van de familie van Marcel Balm hebben we het bord onthult en daarna nog geproost op de innige relatie tussen de Monnik en de familie Balm.
Vanaf de jaren 70 speelde de Monnik in de zomer tegen de familie Balm aangevuld met spelers vanaf de camping, maar als dat niet had gekund dan had de familie er zelf wel kunnen gaan staan want vader en moeder Balm hadden 11 kinderen dus een compleet elftal.
Wim Balm een van de kinderen heeft ook menig zomer meegedaan tegen de Monnik en is in 1978 gaan spelen voor FC Haarlem waar hij elf seizoenen speelde.
Van uit die tijd is ook ontstaan dat de start van het voetbalseizoen een wedstrijd tegen Bloemendaal is met menig nazaat van de familie Balm in de gelederen.
Sinds 2014 spelen we deze wedstrijd om de J.B.-trofee.
Marcel Balm heeft met zijn Dochter Iris en Zoon Rutger de Balm academie en hebben met het plaatsen van het bord aangegeven ook in de toekomst de Monnik een warm hart toe te dragen.
Wij hopen dan ook dat de naam Balm nog jarenlang verbonden zal blijven aan de Monnik.
Familie Balm namens V.V.de Monnik dank voor jullie sponsoring.

(Helaas ontbrekend op deze foto zoon Rutger)

Op 1 oktober hadden we nog een onthulling van een sponsorbord namelijk het bord van de Schierse Hippo door de gebroeders Harm en Tony Carrette.
Harm heeft ook een lang verleden bij V.V.de Monnik als speler en heeft daarnaast ook jarenlang deel uitgemaakt van de oudpapierploeg en is tevens lid van verdienste van onze club.
Het is geweldig om te zien dat hij nu samen met zijn broer Tony het bord van Schierse Hippo langs het veld van de Monnik heeft staan.
We hopen op een duurzame samenwerking tussen de gebroeders Carrette en V.V. de Monnik en misschien komt er binnenkort nog wel een tweede bord bij maar daar zullen we u van op de hoogte brengen als het zo ver is.
Harm en Tony namens V.V.de Monnik bedankt voor jullie sponsoring.
Nog een leuk weetje is dat de zus van Harm en Tony getrouwd is met een zoon van Vader en moeder Balm.
Het laat maar weer eens zien hoe verbindend voetbal kan zijn.

Namens V.V de Monnik,
Jelle de Jong