In de zomerperiode juli en augustus worden op donderdagen de Openmarkten gehouden, tegenwoordig onder de naam Strunmarkt.
Dit gebeuren vindt plaats sinds begin jaren tachtig. Sinds die tijd is ook De Monnik op deze markten aanwezig met het spelletje 21-gen.
Je koopt dan een lotje voor 50 cent en je wint dan een prijs nadat je de luikjes hebt open gemaakt en de opgetelde getallen samen 17 t/m 21 bevatten.
17 is dan de laagste prijs en 21 de hoogste.
Een leuk spannend spel en dat met hele fraaie prijzen. Zo is de hoofdprijs een fraaie bal met het Monnik logo.

Naast dat De Monnik met deze act de markt mee opvult, is het ook een mooie reclame voor onze club en de opbrengst is goed voor de clubkas.
Ook zijn er De Monnik artikelen zoals Petten. Sjaals, Shirts, Minidress, Vaan enz. te koop.

In al deze jaren hebben een groot aantal vrijwilligers het mogelijk gemaakt dat De Monnik was vertegenwoordigd op de markt. Het wordt te veel om deze allemaal te benoemen.
De laatste jaren openen de dames Inge Luit en Reinharda Groendijk het gebeuren en de overige 7 worden verzorgd door Eddie Bakker en Aldert Stielstra.
Op de foto’s zijn de heren actief bezig de lootjes te verkopen.
Kom eens langs bij de stand van De Monnik en speel mee.