Op verzoek van VI wilde deze graag een zaterdag meelopen als De Monnik een uitwedsstrijd speelde.
Dat vond plaats op zaterdag 13 november met de uitwedstrijd naar GSVV in Gerkesklooster /Stroobos.
Al met de 1ste boot waren de heren afgereisd naar Schier, alwaar ze welkom werden geheten door Hans Huizing en Aldert Stielstra. Werd veel gefilmd en gefotografeerd en beide Monniken werden geïnterviewd. Om 10.00 uur op de gebruikelijke verzamelplaats bij het oude VVV-kantoor nu een kaaswinkel. Alles werd keurig vastgelegd ter plekke, daarna in de bus en ook op de boot.
Daarna de reis van bestemming en daar ter plekke deden de mannen van VI hun werk. Buiten, kantine, kleedkamer, de wedstrijd ect.
Na de wedstrijd gingen de heren met veel materiaal en na een hartelijk groet huiswaarts.
De Monnik uiteraard ook maar vanwege late aanvangstijd kon de half 4 boot niet worden gehaald, maar gaf de watertaxi uitkomst.
Het verslag van het VI gebeuren kunt u lezen in de VI die donderdag 18 november uitkomt. De film is vanaf vrijdag 19 november te zien op You Tube en op de website van VI.