Zaterdag 18 november kreeg De Monnik het ongeslagen Zuidhorn op bezoek.
Een pittige tegenstander en dat bleek wel uit de 0-5 uitslag.
Toch was het niet zo dat De Monnik geheel werd weggespeeld, want drie kwart van de wedstrijd deed De Monnik nog redelijk mee, maar het laatste deel was de put eruit.
Wat ook niet meezat was dat Zuidhorn al na drie minuten de score opende en De Monnik de gehele wedstrijd tegen een achterstand aankeek. 0-1.
In de een en twintigste minuut werd de achterstand verdubbeld. 0-2
Verder in de wedstrijd enkele opmerkbare zaken.

*Rond om de vijf en dertigste minuut de eerste. Na het vloeren van Eric Dam kreeg De Monnik een penalty.
Peter van de Meer schoot de bal wel hard in, maar te weinig in de hoek, waardoor de keeper ook redde.
Kort daarna kreeg ook Zuidhorn een strafschop, toen Peter bij een goede sliding hands maakte.
De keeper van Zuidhorn nam de strafschop, maar vond zijn college Darryl Eijer op zijn weg die de bal uit de hoek ranselde. De rust kwam dus met 0-2.
*Het was bar slecht weer en ook koud en ondanks dat, was de publieke opkomst meer dan prima, getuige de volle tribune, Uiteraard enigszins verwarmd en dat dan wel weer.
* Het is weleens anders helaas, maar deze keer had De Monnik liefst een selectie van 15 spelers ter beschikking. Houden zo.

* De tweede helft was acht en vijftig minuten oud, toen Peter vanwege een voetblessure niet verder kon.
Keepen zou nog gaan, dus werd er geruild met Darryl.
Peter stond nauwelijks klaar, of er vloog al een bal langs hem, die hard en onhoudbaar in de bovenhoek vloog. 0-3
Nog geen tien minuten verder herhaalde zich dit tafereel van keeperwisseling en ging Darryl weer keepen, maar zocht Peter de warme douche op.
Darryl werd in de een en tachtigste minuut weer gepasseerd door een geweldige knal van afstand.
* Scheidsrechter was Jappie Poortinga die dat naar behoren deed en het maar druk had met de strafschoppen, want in de vijf en tachtigste minuut ging de bal weer op stip in het voordeel van Zuidhorn.
Deze werd niet gemist en daarmee kwam de eindstand op 0-5.
Hierna zocht iedereen een warme droge plaats op.