5 december was het eindelijk zo ver!
De kinderen waren door de Pieten uitgenodigd voor een partijtje voetbal in de zaal. De Pieten zaten allemaal in het eerste elftal van de Spaanse Pietenclub en dachten dat zij de kinderen van voetbalvereniging De Monnik wel aankonden!
De kabouters kwamen een beetje zenuwachtig binnen maar al gauw voetbalde zij er flink op los. Er waren veel verkleedde Pietjes bij en na een spannende strijd blokjesvoetbal en een heus partijtje was het tijd voor de bekende penalty’s.
Piet stroopte zijn mauwen op en om de beurt mochten de kinderen een penalty nemen. Maar wat waren de kinderen goed, Piet kon er werkelijk geen een tegenhouden en daarom vonden de Pieten dat de Kabouters zeker een pakje hadden verdiend. Met een prachtig cadeau en een heerlijk chocolaatje gingen de Kabouters weer huiswaarts.

Ook de JO9 was uitgenodigd en zij kwamen dan vol enthousiasme de zaal binnen gestormd! Direct begonnen ze de ballen van de Pieten af te pakken en zo werd het een gezellige dolle boel.
Ook zij mochten mee doen met blokjesvoetbal en was er een heuse zaalvoetbal wedstrijd. De Pieten durfde opnieuw een penalty’s strijd aan te gaan. Dit keer wisselde de Pieten wat af zodat ze meer kans hadden om de bal tegen te houden.
Echter was de JO9 de Pieten te slim af en wisten ze allemaal de bal in het doel te parkeren. Ook zij gingen naar huis met een prachtig cadeautje en een heerlijk chocolaatje.

Sommige kinderen van de JO11 konden niet wachten en stonden al te trappelen in de kleedkamer. De ballen suisde de Pieten ineens om de oren waardoor ze maar gelijk zijn begonnen met een spannende pot blokjesvoetbal. Dit keer moesten de kinderen erg goed opletten want de Pieten hadden zelfs twee ballen in het veld gegooid! Gelukkig maakte de JO11 dat niet uit en deden zij extra hun best om de blokjes van de Pieten om te krijgen.
Tijdens een spannende wedstrijd lieten de kinderen goed zien dat ze de laatste tijd keihard hadden geoefend en zo was de uitslag ook gelijk!
De Pieten werden wel licht zenuwachtig van deze kinderen want wat konden zij goed op het doel schieten! Een beetje bang namen ze toch de penalty wedstrijd aan en zo suisde de ene bal na de andere bal het doel in.
Als troste Pieten dat alle kinderen zo goed konden scoren deelde zij ook deze kinderen cadeautjes en chocolaatjes uit en zwaaide de Pieten de kinderen weer uit!

Als laatste mocht de oudste jeugd uit de JO13 de strijd aangaan met de Pieten. De Pieten waren nu wel wat beter ingespeeld en zo kwam er ineens een hele spannende blokjesvoetbal wedstrijd tot stand.
De kinderen liepen de longen uit hun lijf en speelde heel goed samen om zo maar die blokjes van de Pieten om te krijgen. Echter hadden de Pieten nu een nieuwe tactiek en werd het de JO13 toch wel even moeilijk gemaakt. Daarna speelde de kinderen met het mes tussen de tanden een spannende pot zaalvoetbal.
Er werd fanatiek overgespeeld en de Pieten moesten hard hun best doen om het niveau van de JO13 bij te benen.
De penalty strijd was voor de Pieten wat teleurstellend, de ene bal na de andere bal vond een plaatsje in het doel, hoe hard de Pieten hun best ook deden. Maar dat mocht de pret niet drukken want door de fantastische prestaties van de JO13 tijdens de penalty wedstrijd gingen ook deze kinderen met een cadeau en chocolade naar huis!

Hartelijk bedankt voor de gezelligheid, en tot volgend jaar Pieten!
Gabriëlle van der Jagt (Buurtsportcoach)