Op dinsdagmiddag 8 juni om 13.30 uur was er het heugelijke feit dat we de naam van restaurant de Brakzand weer op een bordreclame langs het veld van V.V. de Monnik mochten onthullen.

Halverwege de jaren negentig toen er veldreclame bij de Monnik werd toegestaan was toenmalig voorzitter J.B. Bazuin de eerste die een bord langs de lijn van V.V. de Monnik plaatste van zijn restaurant de Brakzand.

Aldert Stielstra en Bote Sijtsma waren samen met J.B. getuigen van deze onthulling.

Nu zeker 26 jaar later was Aldert Stielstra weer getuige van de onthulling van het bord van restaurant de Brakzand alleen deze keer met eigenaar Bart Pastoor.

Het was voor Aldert en mijzelf een groot genoegen om te zien dat de naam van de Brakzand ook in de toekomst langs ons veld zal staan omdat de Monnik en de Brakzand wel sterk met elkaar verbonden zijn.

Helaas konden we vanwege de coronamaatregelen geen grootse onthulling doen met een hapje en een drankje maar Bart Pastoor was desondanks toch zeer in zijn nopjes met hoe zijn bedrijf langs de lijn van de Monnik hangt.

We hebben hem beloofd dat hij het hapje en drankje tegoed houdt bij een thuis wedstrijd van ons 1e elftal.

Op deze zelfde middag mochten wij ook een nieuwe naam langs ons veld gaan onthullen.

Iwan Donders zit al in het bestuur van V.V. de Monnik maar sinds hij en zijn vrouw Nienke de Bakkerij van Schuthof hebben overgenomen leek het hun een mooi plaatje dat er een bordreclame van hun Bakkerij Donders langs het veld zou komen te staan en zo geschiede het.

Ook hier was Aldert Stielstra bij aanwezig mede doordat Aldert nog steeds de bordreclame voor de Monnik regelt.

Wij als bestuur zijn ook trots om het mooie bord van Bakkerij Donders langs het veld te hebben en hopen dat ook deze naam voor een hele lange tijd aan de Monnik verbonden zal blijven.

Ook de familie Donders houd het hapje en drankje tegoed bij een wedstrijd van ons 1e elftal en ze hoopten dat er maar weer snel gevoetbald zal worden.

Zo is V.V. de Monnik weer twee bordsponsoren rijker en blijft onze vereniging draagvlak houden onder de eilander bevolking en gelukkig ook onder de eilandgasten.

Mocht u na het lezen van dit artikel ook bordsponsor willen worden bij V.V. de Monnik neem dan contact op met Jelle de Jong, E-mail jhdejong66@gmail.com of tel: 0629535508.

Namens het bestuur van V.V. de Monnik,

Jelle de Jong,