Zaterdag 28 oktober reisde De Monnik af naar Niekerk met een selectie van 14 man, waaronder Pepijn Vlasma, debutant in het competitie gebeuren.
Het doel werd verdedigd door Darryl Eijer.
Voor Twan Zuidersma een speciale wedstrijd, tegen zijn oude club in zijn vroegere woon plaats.
Simon van Duinen kwam terug van zijn eerdere beslissing om De Monnik te verlaten en is nu toch maar op zijn oude nest gebleven.
Zijn broer Hielke nog niet, maar deed in deze wedstrijd wel mee als gastspeler.
Peter van de Meer was aanvoerder als vervanger van de afwezige Tony Dam.
Tot zover het personeel gebeuren.

Dan de wedstrijd.
Het ging in het begin wat gelijk op, al was De Monnik meer in balbezit. Pas in de achttiende minuut verscheen de thuisclub voor het eerst voor het Monnik doel en het was direct raak. 1-0.
Daarna ging De Monnik de druk nog meer opvoeren en dacht in de vijf en twintigste minuut gelijk te kunnen maken, toen de scheidsrechter een strafschop toewees.
Echter de wel veel met zijn vlag wapperende grensrechter had dat ding weer omhoog en na overleg ging dus de penalty niet door.
Een zeer twijfelachtige beslissing.
De Monnik bleef fel aanvallen en kreeg mogelijkheden, maar de afwerking liet te wensen over.
Zo miste Simon echt een dot van een kans alleen voor de keeper door naast te schieten en verder stond deze prima doelman in de weg.
De rust kwam met 1-0.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld en dat leidde in de zes en zestigste minuut tot de gelijkmaker toen Twan, Simon in staat stelde te scoren. 1-1.
De Monnik op jacht naar meer. De schoten gingen echter naast of werden een prooi voor de keeper. Zes minuten later verscheen Niekerk voor de tweede keer voor het doel van De Monnik, en u raadt het al, het scoorde ook voor de tweede keer. 2-1
Twee minuten later moest Peter wel aan de noodrem trekken en dat betekende een gele kaart en De Monnik tien minuten met 10 man verder.
Twan scoorde nog wel, maar zag de treffer afgekeurd worden wegens hands.
De Monnik gooide alles op de aanval, waardoor het achterin open huis hield, maar gescoord werd er niet meer, al moest Darryl wel zijn enige redding verrichten om een treffer te voorkomen.
Vooral was het in de tweede helft een leuke spannende wedstrijd die een verkeerde winnaar kreeg.