Zaterdag 04 september om 14.00 uur stond een al lang geplande oefenwedstijd op het programma thuis tegen een combinatie team van Lycurgus uit Groningen.
De Monnik stond er klaar voor, maar van de tegenstander geen spoor te bekennen.

Dus per telefoon proberen contact te leggen, maar nergens werd opgenomen.
Toch was door sommigen waargenomen dat Lycurgus vrijdag al op het eiland waren.
Kennelijk was het drank gebruik zodanig, dat voetballen zaterdagmiddag voor hun niet mogelijk was. Maar dat de leiding van deze ploeg niet eens de moeite wilde/kon nemen om af te zeggen is eigenlijk nog erger.
Misschien dat ze komende week nog excuses komen aanbieden en dan denkt De Monnik ook aan het bestuur van Lycurgus, maar gezien de reputatie van deze club zal dat wel ijdele hoop zijn.

Tussen De Monnik en Lycurgus zal het nooit meer goed komen.
Voor De Monnik was deze wedstrijd de laatste oefening voordat de competitie weer van start gaat.
Dus werd de voorbereiding aardig is de war gestuurd.
Zat niets anders om dan maar een onderling wedstrijdje te spelen met 7 tegen 7 op een half veld met 2x en half uur.
Hiermee moet De Monnik dan klaar zijn voor de start van de competitie in Kollum tegen Kollum 3.