Zaterdag 30 maart stond voor de 3e keer de thuiswedstrijd tegen Birdaard 3 op het programma, omdat de bezoekers 2x hadden afgezegd.
Als kleine goedmakertje hadden ze een krat bier meegenomen, maar dat lette De Monnik niet om medelijden te tonen. Want met liefst 9-0 nederlaag werd de gasten weer naar huis gestuurd.

Onder prima weersomstandigheden, maar op een slecht en dus zeer moeilijk bespeelbaar veld, had scheidsrechter Jeroen Frijters nauwelijks het beginsignaal laten klinken, of het stond al 1-0 voor De Monnik na een mooie goal van Tony Dam.
Daarna ging de wedstrijd gelijk op, al had De Monnik wat meer de bal. Dit leidde in de 24ste minuut tot 2-0 door een zacht rolletje van Hylke van Duinen.
Deze gaf in de 40ste minuut een passje op zijn broer Simon, en deze tekende voor 3-0.
Aanvoerder Daan Bouwknegt, terug van vakantie en van afstand bepaalde deze de ruststand op 4-0.

In de 2e helft werd er door De Monnik nogal veel gewisseld. De meest opvallende was die van de coach.
De 1ste helft stond Eddie Bakker als interim voor de ploeg, maar werd in de 2e helft weer afgelost door de officiele coach Jan v/d Zaag en werd Eddie weer grensrechter.
De Monnik ging verder rustig door met scoren, en in de 49ste minuut een knal van Simon en dus 5-0.
Daarna braken de minuten aan voor Sander Doorn, die scoorde in de 51ste en 55ste minuut en bracht dat de stand op 7-0.
Een hattrick zat er voor Sander helaas niet in, want deze werd gewisseld.
De 8-0 ging nu in de 70ste minuut naar Hylke, hij werd in staat gesteld om te scoren door broer Simon. Deze maakte zelf in de 74ste minuut de 9-0.

Bij De Monnik stond weer eens een andere keeper onder de lat. Deze keer Peter van de Meer.
Zo nu en dan dook Birdaard wel eens op in het Monnik doelgebied, maar Peter was niet van plan de gasten een goal te gunnen, maar had daar in de 80ste minuut wel een geweldige redding voor nodig, om een harde knal over de lat te tikken.

Echter de laatste fase van de wedstrijd stond in het teken van de 10e treffer voor De Monnik.
De Monnik viel aan en Birdaard hield tegen, en wilde koste wat koste de dubbele cijfers voorkomen. Uiteindelijk lukte dat ook en kwam men uit op 9-0.
De Monnik was tevreden na een goede wedstrijd en inmiddels opgerukt naar de 2e plaats op de ranglijst.
Echter 6 verliespunten meer dan Jistrum, maakt dat een kampioenschap te ver weg is.