Nadat vorige zaterdag de wedstrijd tegen VVT2 werd afgelast vanwege het niet opkomen dagen van de ploeg uit Twijzelerheide, werd zaterdag 5 oktober thuis wel gespeeld tegen ASC2 uit Augustinusga, de ploeg die de laatste plaats in neemt.
Koploper De Monnik had geen enkele moeite met deze tegenstander en won met liefst 13-1.

Na 7 minuten opende Peter van de Meer de score 1-0.
In het scoren kwam daarna de periode van Daan Bouwknegt die in 20 minuten liefst 4x scoorde.
Zo stond het in de 37ste minuut 5-0. Topscoorder van De Monnik vorig seizoen Hylke van Duinen was bij de vele aanvallen betrokken en was in de 40ste minuut zelf doeltreffend, na aangeven van Daan. ASC trof nog even de lat en zo kwam de rust met 6-0.

De 2e helft begon met een debutant aan Monnik zijde en wel Erwin Frijters die dat prima deed. (Ja heel goed gedacht, de zoon van scheidsrechter Jeroen Frijters die zijn prima vorm van vorig seizoen had meegenomen naar deze wedstrijd).
In de 50ste minuut werd het 7-0 door invaller Lars Dobbinga. (Uw verslaggever had het genoegen om naast zijn moeder Inge te zitten in de tribune en deze maakte bij de goal zoveel juich lawaai dat die(verslaggever) even dacht aan een gehoor beschadiging )
In de 58ste minuut werd Daan neer gelegd met een strafschop tot gevolg. Laatste verdediger Geert de Jong voltrok het vonnis feilloos. 8-0.
De keeper van ASC was niet onaardig en hield geregeld wat tegen. Vooral Daan had daar wel wat last van. Toch maakte Daan in de 63ste minuut er 9-0 van.
Ook Joris van de Zaag pikte weer een goal mee en maakte er in de 69ste minuut de 10-0.
Daarmee was het scorebord ook vol en gaf het de stand van 0-0 aan.
Daar maakte jawel Daan een einde aan door in de 77ste minuut er 11-0 van te maken, en daarmee ook zijn 6e goal.
In de 82ste minuut maakte Remco Sikkema met een prachtig schot via binnenkant paal er 12-0 van. Keeper Jordy de Vreeze die weer een gemakkelijke middag had, moest in de slotfase echt aan de bak. In de 86ste minuut ranselde deze met een geweldige reflex de bal uit het doel, maar bij de aanval die daarop volgde was er voor Jordy geen houden meer aan, en had ASC de spreekwoordelijke eer gered. 12-1.
Dat was de eerste tegengoal van De Monnik in deze prille competitie en gezien de wedstrijd had dit eigenlijk niet mogen gebeuren. Toch was het laatste woord weer aan De Monnik, en ook weer aan Remco, die de eindstand bepaalde op 13-1.