Zaterdag 5 november moest De Monnik op bezoek in en tegen Buitenpost 5 en dat liep niet goed af.
Met 4-1 werd de derde nederlaag op rij geleden.
In de 13e minuut kwam De Monnik wat sneu op achterstand, door een strafschop na onbedoeld hands van Maik Hellinga. 1-0.
Vanaf dat moment liep De Monnik wat achter de thuisclub aan. Kwam er eigenlijk niet meer aan te pas.
Als er dan ook nog fouten worden gemaakt, dan is het logisch dat de koploper verder uitliep.
Dat gebeurde al in de 24ste minuut. 2-0.
De Monnik had ook weer eens een andere doelman en dat was onze oud-doelman Rutger Otten en die hielp goed mee om de schade binnen de perken te houden.
In de reeds ingegane blessuretijd (waar trouwens nauwelijks reden toe was) kreeg Buitenpost nog een corner.
Deze werd afgeslagen en belandde op het middenveld, vanwaar Buitenpost een soort losse flodder afgaf richting Monnik doel, welke door vriend en vijand werd gemist en daarna over de doellijn rolde. 3-0 bij rust.

In de 2e helft een geheel ander en beter De Monnik dan in de 1ste helft.
Daar leek het eerst niet op, want binnen een minuut stond het 4-0.
Daarna is De Monnik niet meer in de problemen geweest en creƫerde zelf redelijk wat mogelijkheden, waarbij de keeper van Buitenpost regelmatig in actie moest komen.
De verdiende eretreffer viel dan ook in de slotfase en werd gemaakt door Peter van de Meer.
Het was een sportieve wedstrijd en ook het verbale was bij De Monnik gelukkig weer onder controle. In de 2e helft dus een opgaande lijn en deze dan maar in de komende wedstrijden verder uitbouwen.