Zaterdag 21 augustus startte De Monnik het nieuwe seizoen 21-22 na een zeer lange voetbal loze periode, met het toernooi om de Jan Berend Bazuin beker.
Door omstandigheden bestond het toernooi uit maar 2 ploegen en dus werd het een wedstrijd tussen De Monnik en Bloemendaal.

Voor de start hield Monnik voorzitter Jelle de Jong een plechtigheid waarin een afscheid werd genomen van liefst 3 spelers.
Keeper Geert de Jong vertrekt naar Oostergo, Remco Sikkema naar Stadskanaal en Daan Bouwknegt is verhuisd naar Utrecht.
Al met al een grote aderlating voor De Monnik. Een bos bloemen en de toezegging dat de heren altijd welkom zijn bij De Monnik.
Ook werd Marcel Balm bedankt die nu al vele, maar dan ook vele jaren met zijn Bloemendaal aanwezig is op Schiermonnikoog.

Onder prima weersomstandigheden liet scheidsrechter Paul Harthoorn de wedstrijd van start gaan.
Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en echte kansen waren schaars. Na een dik half uur dacht Bloemendaal de score te kunnen openen toen het een penalty kreeg toegewezen. Echter de VAR greep in en annuleerde deze beslissing.
De rust kwam met 0-0.
Deze stand bleef ook in het 2e gedeelte tot de 69ste minuut op het bord staan. Toen echter opende De Monnik de score door Peter van de Meer.
Deze 1-0 voorsprong was geen lang leven beschoren, want een minuut later was het alweer gelijk.
De 1-1 was ook de eindstand.
De beslissing moest dus vallen door het nemen van strafschoppen.
Deze werd met 4-2 gewonnen door Bloemendaal.
Daarna werd het nog erg gezellig op het terras, waarbij uiteraard de corona maatregelen goed in acht werden genomen.

Aldert Stielstra