Nadat deze wedstrijd reeds 2x was afgelast, werd deze dan eindelijk gespeeld op zaterdag 8 april.
De Monnik had in dit jubileumjaar nog geen enkele punt verzameld en daar kwam deze keer helaas ook geen verandering in.

DE EERSTE HELFT 3-0
De Monnik speelde weer eens in een andere samenstelling.
Zo speelde o.a. Douwe van de Lei als laatste verdediger, waar normaal Peter van de Meer speelt, maar deze was nu keeper.
Toch begon De Monnik goed aan de wedstrijd. Al in de vijfde minuut reageerde Robin de Roos goed op een foutje van de keeper, maar schoot op de lat.
Hylke van Duinen even later de buitenkant paal naast. In de elfde minuut raakte Harkema bij ons de lat en 2 minuten later Hylke een te zachte bal die van de lijn werd gehaald.
In de zeventiende minuut kwam Harkema op voorsprong 1-0.
In de vier en twintigste minuut op 2-0. Dit wel door wat gemakkelijk verkregen mogelijkheden.
Deze achterstand had duidelijk gevolgen voor het spel bij De Monnik en dat leidde in de negenendertigste minuut tot 3-0 ook de ruststand.

DE TWEEDE HELFT 2-3
In deze helft een heel ander De Monnik en al in de eerste minuut was het raak.
Joris van de Zaag haalde genadig hard uit van buiten het strafschopgebied en via binnenkant paal de 0-1.
Paar minuten later was het alweer gelijk, toen Harkema formidabel uithaalde en de goed keepende Peter volkomen kansloos liet. 1-1.
De Monnik zocht hierna wel steeds meer de aanval en kwam ook tot kansen. Bij een van deze kansen werd duidelijk hands gemaakt en de bal ging op de stip.
Hylke benutte deze zoals gebruikelijk feilloos. 1-2.
Op het halfuur lukte het De Monnik maar niet de bal uit het eigen strafschopgebied te krijgen en uiteindelijk belandde de bal in het doel. 2-2. Maar De Monnik bleef zoeken naar een beter resultaat en dat leidde in de veertigste minuut tot de winnende in deze tweede helft door Rene Adema. Dus 2-3 als eindstand in dit gedeelte.

CONCLUSIE
Het was beste een aardige wedstrijd op een slecht en zwaar bespeelbaar veld.
Uitstekend geleid door de aangestelde scheidsrechter. Wederom dus verlies, maar De Monnik liet duidelijk zien aan de beterende hand te zijn.
Er komen spelers terug van blessures en misschien wordt het slot van de competitie, nog wat succesvol afgewerkt. Komende zaterdag 15 april komt Harkema (inmiddels op de 2e plaats in de competitie) naar Schier voor de return.
Lijkt wel Europa Cup.