Zaterdag 21 augustus startte De Monnik het nieuwe seizoen 21-22 na een zeer lange voetbal loze periode, met het toernooi om de Jan Berend Bazuin beker.
Door omstandigheden bestond het toernooi uit maar 2 ploegen en dus werd het een wedstrijd tussen De Monnik en Bloemendaal.

ONDERSCHEIDING HANS HUIZING
Hans werd naar voren geroepen en toen nam KNVB-ambassadeur Sije Heidstra het woord.
Deze noemde enkele verdiensten van Hans op, zoals 25 jaar training schap, 27 jaar bestuur schap waarvan 10 jaar secretaris en wedstrijdsecretaris en nog zoveel meer.
Dus veel betekend voor de voetbalsport en in het bijzonder voor v.v. De Monnik. Als dank ontving Hans de waarderingsspeld in goud, samen met een bos bloemen. Een ZEER verdiende onderscheiding.

De toespraak van Sije Heidstra de ambassadeur van de KNVB regio Noord staat hieronder:

Geacht bestuur en aanwezige leden,

Het is voor mij vandaag een genoegen om bij de vv De Monnik als gast te mogen zijn.
Mijn naam is Sije Heidstra, ben woonachtig in de Westereen en ben in de regio noord ambassadeur van de KNVB. Een functie ik nu enkele jaren als vrijwilliger uitvoer. Daarvoor ben ik circa 25 jaar voetbaltrainer geweest.

Het is op dit moment een heel rare en onzekere tijd, door het corona virus, ook bij de V.V. De Monnik, denk ik..

Kantine lang dicht , dus ook geen inkomsten. En iedere vereniging heeft inkomsten nodig.

Het is, denk ik, twee jaar geleden dat ik jullie wijlen Theo Tiggelaar ontmoette tijdens het ruilen van een shirtje, dit in het kader van het 110 jarig bestaan van de KNVB. We maakten toen een afspraak dat ik bij de vv De Monnik zou komen. Corona gooide echter roet in het eten. Die ontmoeting gaat er met hem jammer genoeg niet meer komen, omdat hij is overleden aan zijn verwondingen, na betrokken te zijn geweest bij een zwaar verkeersongeluk. De Monnik had echter nog een zwarte bladzijde in hun bestaan door het overlijden van hun markante voorzitter Jan Berend Bazuin in 2013. Vandaar ook het JB toernooi vandaag.  Dit wilde ik toch graag even naar voren brengen voorzitter.

Maar de vv De Monnik gaat door…..

Op jullie site las ik dat vv De Monnik in 1933 bestaansrecht heeft gekregen. Vanaf 1979 speelt de vereniging echter in competitie verband bij de KNVB. In het nieuwe seizoen met 4 elftallen en ook met een prima hoofdsponsor, al vanaf 1984.

Dat een kleine vereniging toch heel veel kan betekenen voor hun omgeving, blijkt wel uit het feit dat jullie in 2003 op een trainingskamp gingen naar Mallorca. Menig amateurvereniging zal dat niet voor elkaar krijgen. Ook de wedstrijden tegen zeer gerenommeerde verenigingen als FC Groningen, SC Heerenveen en Steaua Boekarest kwamen op bezoek.

Vaak blijven leden in het bestuur ook heel lang zitten. Dat blijkt ook zo te zijn bij de heer Hans Huizing.  Hans is in 1989 lid geworden van de vv. De Monnik. Vanaf 1994 heeft hij verschillende  functies in het bestuur gehad bij jullie vereniging.  Nu alweer 10 jaar is hij zowel secretaris maar ook wedstrijd secretaris. Dus al een heel lange periode en een dubbelfunctie. Ook ben je nog een tijdlang een collega van mij geweest. Jij bent 25 jaar!!  trainer geweest van het 1e team.

Daarom heeft de KNVB gemeend jouw een onderscheiding in goud te moeten toekennen Hans.

Deze oorkonde wil ik je overhandigen en de bijbehorende gouden speld wil ik jouw dan ook graag decoreren.

Nogmaals door de KNVB van harte gefeliciteerd Hans.