Schiermonnikoog, Zaterdag 23 maart 2019
Je zou kunnen zeggen, de gebroeders van Duinen wonnen met 6-1 van Ternaard, omdat zij alle goals voor hun rekening namen, maar daar doe je dan de anderen spelers tekort mee, want De Monnik speelde als geheel een prima wedstrijd.

De wedstrijd begon aardig gelijk op, maar de eerste kans was in de 6e minuut van Tony Dam die rakelings over schoot en een minuut later was Hylke van Duinen er dichtbij.
Maar weer een minuut later was het wel raak toen Hylke een voorzet van Thomas Stal prachtig inkopte.
De 1-0 hield niet lang stand, want vanaf de aftrap maakte Ternaard alweer gelijk. 1-1.

Daarna nam De Monnik langzaam maar zeker wel de wedstrijd in handen, en kreeg kansen door Robin Misker en Tony, maar strandden op de goede goalie van de bezoekers.
In de 23ste minuut werd het toch 2-1 toen Hylke naast het doel op de achterlijn, een ogenschijnlijk onmogelijke bal toch in het doel kon krijgen.
Het zou mooi zijn als De Monnik voor de rust er nog eentje bij zou maken.
Dat gebeurde ook in de laatste minuut, en weer door Hylke, die daardoor een echte hattrick maakte met 3 goals in 1 helft. 3-1.

Na de thee ging Hylke door waarmee deze gestopt was, namelijk scoren.
In de 54ste minuut werd Hylke bediend door zijn broer Simon, en stond de 4-1 op het scorebord. Simon die regelmatig scoort, stond tot nu tot droog, en kennelijk vond hij dat het tijd werd om dat te beƫindigen.
Op het uur wist hij een passje van Jasper van de Meij op waarde te schatten en dat betkende 5-1.
In de 64ste minuut begon Tony een solo vanaf eigen helft, ontweek onderweg 3 aanslagen, en leverde daarna de bal perfect af bij Simon, en die maakte de 6e en zijn 2e goal.
6-1, en daar bleef het bij, want De Monnik schakelde duidelijk en tandje lager.
Als de thuisclub even aanzette kwamen de kansen ook, maar de keeper van Ternaard wilde niet verder meewerken aan nog meer goals.
Een leuke wedstrijd, welke zoals gebruikelijk weer prima geleid werd door Jeroen Frijters.