Zaterdag 3 juni de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Dat werd een werd een eenvoudige 5-1 overwinning op Harkema.
De wedstrijd startte gelijk op in een wandeltempo. Gezien het warme wel begrijpelijk.
Nood gedwongen moest coach Jan van de Zaag aantreden als scheidsrechter.
De vaste vervanger Eddie Bakker moest zijn vaste taak als grensrechter uitvoeren, want daar was ook geen vervanger voor. Hierdoor werd Jasper van der Meij de interim coach.
Na dit alles gezegd te hebben volgen we nu de wedstrijd en zagen in de twintigste minuut De Monnik op voorsprong komen door Tony Dam die knap de keeper omspeelde. 1-0.
Twee minuten later 2-0 door Darryl Eijer, maar daar ging een prachtige combinatie, waarin de bal door 1x te raken, aan vooraf.
Weer een minuut later eenzelfde combinatie, maar de afronding door Joris van de Zaag ging langs de verkeerde kant van de paal.
De Monnik hield de controle over wedstrijd, maar gescoord werd er niet meer in het eerste gedeelte.

De tweede helft startte als in de eerste helft, maar nu wel met wat kleine spelde prikjes van de gasten. Echter de keeper van Harkema had het aardig drukker dan De Monnik doelman welke deze keer weer bestond uit Peter van de Meer, die in de gehele wedstrijd maar 1 echte redding behoefde te verrichten.
In de twee en zestigste minuut werd Peter gedwongen de bal uit het net te halen, omdat Harkema een strafschop verzilverde.
Deze strafschop was terecht toegewezen na hands bij De Monnik. Harkema terug in de wedstrijd? Nou dat viel mee, al miste De Monnik wel enkele opgelegde kansen.
De marge van twee werd hersteld in de negen en zeventigste minuut. Reece Elmare zette Twan Zuidersma in positie dat die makkelijk kon scoren, maar toch aflegde op Robin de Roos die hiermee in zijn laatste thuiswedstrijd van De Monnik de 3-1 maakte.
Daarmee kreeg zijn afscheid wat glans mee.
Kort daarna een pass van Ilis Bahar op Tony die daarna heel fraai afrondde.
Vlak voor tijd werd het ook nog 5-1 toen Reece de bal keurig bij de paal liet belandden en Twan met het hoofd kon scoren.
De Monnik speelde een prima wedstrijd, waarbij alle goals een lust voor het oog waren, en het publiek dit dankbaar liet blijken.