Vorig seizoen startte De Monnik met 2 overwinningen en dat was zoveel anders met de start van de competitie nu, want nu was de start met 2 nederlagen.

Zaterdag thuis tegen VCR uit Rinsumageest werd er fors met 0-6 verloren.
VCR was duidelijk een maatje te groot voor De Monnik dat al na 1 minuut tegen een achterstand aan keek.
Op doel van De Monnik stond de nieuwe doelman Rutger Otto die zijn debuut maakte en kansloos was met deze eerste bal vlak langs de paal voor De Monnik aan de verkeerde kant van de paal. Daarna bleef VCR de sterkere ploeg met druk op het doel van De Monnik zonder echter grote kansen, maar de thuisclub kon er nauwelijks onderuit komen.
Halverwege de eerste helft viel Jasper van de Mey geblesseerd uit en dat kwam de verdediging niet ten goede.
In de 30ste en de 32ste minuut liep VCR dan ook uit naar 0-3 wat ook de ruststand was.

De tweede helft begon identiek als de 1ste helft met in de 1ste minuut een zelfde soort doelpunt.
0-4.
Ook bleef het spelbeeld hetzelfde met VCR veelal op de helft van De Monnik en dat leidde in de 50ste minuut tot 0-5.
In deze wedstrijd maakt Darryl Eyer uit eigen jeugd zijn competitiedebuut voor De Monnik en ook maakte Maik Burgsma zijn debuut en deze was dus de 3e debutant in deze wedstrijd en daarmee de 6e in dit nog prille seizoen.
VCR ging door met aanvallen en op het uur had doelman Rutger zijn grootste redding en voorkwam de 0-6 maar deze kwam toch in de 66ste minuut met een knal van afstand.
Dat het hierbij bleef was een wonder en het leek soms dat de bezoekers wat medelijden had met de thuisclub, gezien het missen van kansen.
Bij het laatste fluitsignaal van de prima scheidsrechter Jeroen Frijters stond deze 0-6 als eindstand op het bord.

Bij De Monnik ontbrak het niet aan inzet, maar met alle nieuwe spelers moet men nog aan elkaar wennen en dan zal het de komende wedstrijden alleen maar beter gaan.
Het prachtige weer nodigde uit tot een gezellig terras en dat werd het dan ook, mede ook dankzij VCR dat met een grote supporter share naar Schiermonnikoog was afgereisd.
Na een klein jaar eindelijk weer een thuiswedstrijd en in stijl afgewerkt want net als de laatste werd er verloren, maar ook de loterij was weer in ere hersteld al was daar wel enige inflatie toeslag op toegepast, waarbij de te winnen prijzen werden aangeboden door sponsoren, waarvoor dank.