Om 12.00 uur opende De Monnik voorzitter Jelle de Jong het toernooi welke dit jaar zelfs uit 5 deelnemende teams bestond. Deze wenste ieder een goed toernooi toe en dat sprak de hoop uit ieder weer gezond terug te zien bij de prijsuitreiking om 16.30 uur.

Alle ploegen kwamen elkaar 1x tegen waarbij de wedstrijden de duur kende van 20 minuten.
Bekerhouder De Heracliden opende de reeks tegen de thuisclub De Monnik en nam na 6 minuten al een 0-1 voorsprong.
De vreugde duurde maar 3 minuten, toen Erwin Frijters zijn debuut bij De Monnik luister bij zette door een voorzet van Tony Dam af te ronden. De 1-1 was ook de eindstand.

Dankzij zijn schoonmoeder kon coach Jan van de Zaag aanwezig zijn, en door de vele afwezigen was deze genoodzaakt een groot aantal jeugdspelers te laten debuteren. Dat ging prima.

`t Zandt als vereniging bestaat niet meer, maar bij het toernooi op Schier komen ze met een team oud spelers meedoen als Erven `t Zandt en verloren hun eerste wedstrijd met 0-2 van Ezinge.

Buitenpost verloor in de volgende wedstrijd met 0-1 van De Heracliden. Tot ieders verrassing een normaal niet voetballende eilander ontwaarde in de ploeg van Buitenpost in de persoon van Theo Kooy.

Daarna de thuisclub tegen `t Zandt welke De Monnik won na een gemakkelijk gegeven strafschop welke werd benut door aanvoerder Tony Dam. 1-0 dus.

Ezinge tegen Buitenpost daarin wisten beide teams niet te scoren en ja dan blijft het dus 0-0.

De verassing kwam in de volgende wedstrijd waarin De Heracliden met 1-2 verloren van `t Zandt.

Ezinge was de volgende tegenstanden van De Monnik. Al binnen de minuut keek De Monnik tegen een achterstand aan en in laatste minuut voortijd kwam Ezinge op 0-2.
Daar tussenin was De Monnik sterker en kreeg ook kansen, maar vooral de veel scorende Simon van Duinen had zijn vizier niet goed staan deze middag en ook de keeper van Ezinge stond vaak in de weg.
De 0-2 overwinning van Ezinge viel wel onder de noemer geflatteerd.

Heracliden tegen Ezinge was de mooiste en spannendste wedstrijd van het toernooi en de ploeg die daar het meeste recht op had kwam ook op voorsprong, maar 1 minuut voor tijd kwam Ezinge toch nog langszij. 1-1 dus.

De laatste wedstrijd ging tussen de organiserende ploeg en Buitenpost. De Monnik viel aan en kreeg nogal wat kansen. Maar het scoren ging De Monnik de hele middag al niet goed af.
In de 12e minuut ging Simon weer eens alleen op de keeper af, strandde daar weer op, maar de rebound viel voor de net ingevallen Peter van de Meer die dus met zijn eerste balcontact raak schoot. 1-0.
Erwin raakte nog het aluminium en Simon strandde weer eens op de keeper en tussendoor was ook Buitenpost een paar gevaarlijk. Het bleef dus bij 1-0 voor De Monnik.

Daarna was het weer de beurt aan voorzitter Jelle de Jong die de teams bedankte voor het mooie sportieve toernooi.
Ook de scheidsrechters werden bedankt in het bijzonder Jappie Poortinga die terug was van lang weggeweest. Goede zaak voor De Monnik die vooral bij de jeugd altijd gebrek heeft aan scheidsrechters.
Organisator Remmelt Mulder werd nog bedankt en alle andere medewerkers die deze middag tot een succes maakten, waarna de wisselbeker verhuisde van Uithuizermeeden naar Ezinge. Op het terras bleef het nog lang gezellig.

Eindstand:
1e Ezinge 4-8