Zaterdag 02 maart was er eindelijk weer eens een zege voor De Monnik te bejubelen.
De laatste en ook de enige overwinning dateerde van 14 oktober van het vorige jaar.
Dat was een 5-0 tegen Bedum.
Als De Monnik wint doen ze dat met kennelijk grote cijfers, want deze 2e overwinning tegen SIOS2 uit Sauwerd was dat ook met de cijfers van 6-1.

De Monnik begon flitsend want in de derde minuut was het raak.
Deze frommelgoal werd gemaakt door Twan Zuidersma die zijn terugkomst na een zeer lang blessureperiode, luister bijzette. 1-0.
Na een kwartier brak Tony Dam door en stuitte op de keeper, maar schoot in de rebound wel raak.
2-0.
De Monnik ging goed door en in de twintigste minuut brak Erik Dam met zijn grote snelheid door en gaf Twan de kans om er 3-0 van te maken.
Daarna lieten Erik en Douwe van der Lei kansen liggen.
Het werd in de dertigste minuut 4-0. Een voorzet van Erik die magnifiek werd afgerond door Douwe.
Niet veel later maakte Erik enigszins gelukkig de 5-0.
Net voor rust was het laatste woord voor SIOS dat de ruststand bepaalde op 5-1

Omdat de wedstrijd al was gespeeld was het in de 2e helft wat minder, maar bleef het aantrekkelijk om naar te kijken. SIOS deed aanvallend wat meer mee.
De Monnik verdediging onder leiding van Peter van der Meer stond prima te verdedigen en hierin begint de jonge Steven Ab steeds beter zijn draai te vinden.
Op doel stond Simon van Duinen die de vaste keeper Coen Bouman verving. Coen raakte aan zijn schouder geblesseerd bij het skiën en komt dit seizoen niet meer in actie. Als voetballer dat sneeuw gedoe maar niet meer doen in het vervolg.
Interim-coach Thomas Stal liet alle spelers minuten maken. Het slotakkoord was voor De Monnik.
In de tachtigste minuut een vrije trap van Peter die door de keeper voor de voeten van Sjoerd Stamhuis werd gestompt, die direct de trekker overhaalde en de eindstand bepaalde op 6-1.
De prima scheidsrechter Jeroen Frijters floot vijf minuten te vroeg af, om zo de gasten voldoende tijd te geven om de boot van half 5 te halen.
Hopelijk heeft De Monnik met deze elegante overwinning een slechte periode achter zich gelaten.