Zaterdag 20 augustus vond er onder prima weersomstandigheden een toernooitje plaats.
Vooraf was niet geheel duidelijk wat betreft de organisatie.
In eerste instantie zou er op deze dag niet gevoetbald worden.
Dat had tot gevolg dat het grootste gedeelte van De Monnik selectie wat anders had gepland en dus afwezig waren.

Toch waren er 3 ploegen die gingen spelen onder namen van bedrijven op Schier zoals Bouwbedrijf Dijkstra bestaande uit de wel aanwezig Monnik spelers aangevuld met wat gastspelers.
Installatiebedrijf Vlasma waar het team was samengesteld door Tim Vlasma van zijn club uit Assen.
De derde deelnemer was Timmerbedrijf De Jong met spelers van Oostergo uit Ee en samengesteld door Geert de Jong.
Al deze bedrijven zijn sponsor bij v.v. De Monnik.

Alle teams speelden 2x tegen elkaar in wedstrijden van 20 minuten op een half veld met 7 tegen 7.
De uitslagen:
Bouwbedrijf Dijkstra – Installatiebedrijf Vlasma 0-3
Timmerbedrijf De Jong – Installatiebedrijf Vlasma 1-2
Bouwbedrijf Dijkstra – Timmerbedrijf De Jong 1-2
Installatiebedrijf Vlasma – Bouwbedrijf Dijkstra 5-0
Installatiebedrijf Vlasma – Timmerbedrijf De Jong 0-1
Timmerbedrijf De Jong – Bouwbedrijf Dijkstra 2-0

De eindstand:
1e Installatiebedrijf Vlasma 4-9
2e Timmerbedrijf De Jong 4-9
3e Bouwbedrijf Dijkstra 4-0

De nummers 1 en 2 dus gelijk aantal punten en dus werd gekeken naar het onderlinge resultaat en ook dat was gelijk namelijk 2-2.
Daarna werd gekeken naar de gescoorde doelpunten en dat was met 6 tegen 10 in het voordeel van Installatiebedrijf Vlasma en dat was dus de winnaar.

De prijsuitreiking werd gedaan door Jappie Poortinga. Echter er waren geen prijzen dus was de uitreiking eigenlijk niet meer dan de mededeling van de bovenstaande einduitslag.
De wedstrijden werden tot een goed einde gebracht door de scheidsrechter Jappie Poortinga en Sanna van Polen. Daarna was het nog erg gezellig op het terras.