De Monnik haar oprichtingsdatum is 13 maart 1933, en dus wordt dit jaar het 90 jarig bestaan gevierd. Het feest zelf zal plaats vinden op 24 juni van dit jaar.

Echter het begin van dit jubileumjaar begon weinig hoopvol. Gestart werd er met de ledenvergadering op 20 januari waarin naast het bestuur maar 7 leden aanwezig waren, en dat was wel wat een teleurstelling.

Zaterdag 28 januari startte na de winterstop weer de competitie voor alle teams.
De Monnik 1 moest uit naar Harkema maar moest helaas afzeggen, omdat door verschillende omstandigheden er niet genoeg spelers waren.
Ook de wedstrijd op zaterdag 04 februari thuis tegen Kollum kon niet doorgaan, nu vanwege tekort aan spelers aan Kollum zijde.
Dus ging De Monnik middags maar een potje trainen.
`s Morgens ging uw verslaggever kijken bij de jeugdwedstrijd van De Monnik J013 tegen Noordwolde J013.
Dit was voor deze groep de start van de competitie in een nieuwe vorm van 8 tegen 8.
De wedstrijd was een kleine 10 minuten oud en De Monnik stond met 0-6 achter.
Toen schrok men kennelijk bij De Monnik en er volgde een wonderbaarlijk herstel. In de nog resterende tijd van 50 minuten werd er met 3-3 gelijk gespeeld.
De eindstand was dus 3-9, maar men kan hoopvol kijken naar de wedstrijden die nog volgen.

Toch al met al een wel wat teleurstellende start van het jubileumjaar, en hopelijk wordt dit niet de tendens, zodat we op het eind van dit jaar kunnen zeggen dat het toch een prachtig jaar was.

Aldert Stielstra