Nog maar kortgeleden opperde Peter Hornhuis het idee om met spelers uit het verleden een soort reünie te organiseren en dan te spelen tegen het huidige team van De Monnik.
Het lukte om voldoende spelers op korte termijn bijeen te krijgen.
Zaterdag 28 augustus was het zover.
Uiteraard gezien de leeftijd moest de wedstrijd wat worden aangepast en werd er gespeelt op een half veld met 2 x 35 minuten.

In het begin was het goed te zien dat de oudjes het voetballen nog niet waren verleerd en namen brutaal de leiding en met 2-4 hadden ze die bij de rust nog te pakken.
We zullen hier niet alle deelnemers vermelden (zie hiervoor de foto’s), maar toch te noemen is keeper Peter Idskes die nogmaals aan toonde, ook nu nog een geweldige keeper te zijn.
Ook aandacht voor Peter Arnold Kolstein die de ongeluksvogel was, en een knieblessure opliep. Verder bleef ieder heel.

Ook in het 2e gedeelte bleven de oudjes het goed doen, maar in de slotfase hebben ze toch de wedstrijd met 7-6 verloren.
Het uithoudingsvermogen van het huidige De Monnik 1 gaf de doorslag.
Maar de dag was uiteraard nog niet ten einde en werd het erg gezellig op het terras.
De spieren kregen rust en er werd gebruik gemaakt van andere lichaamsdelen, zoals de pols en de slokdarm.
Muziek en verhalen voerden de boventoon en uiteindelijk kwam eenieder tot de conclusie dat dit gebeuren voor herhaling vatbaar was. Misschien jaarlijks?