Zaterdag 15 februari prolongeerde De Monnik de winst van vorige week door wederom met 1-6 te winnen. Dit maal in Surhuisterveen van `t Fean`58 5.
De wedstrijd werd deze keer gespeeld op kunstgras, niet bepaald de favoriete ondergrond van de eilanders. De Monnik startte ook nog met de wind tegen maar dat hield hun niet tegen door direct het initiatief te nemen.
Dit leidde in de 14e minuut tot een voorsprong. Een pass van Hylke van Duinen op zijn broer Simon van Duinen die bekwaam afmaakte. 0-1.
2 minuten later was het al 0-2 wederom door Simon.
Daarna werd De Monnik slordiger maar  `t Fean`58 5 kon toch invaller keeper Arjen Koerts het niet lastig maken, mede ook door het goede spel van het centrale verdediging duo Jasper van der Mey en Geert de Jong.
Het duurde tot de 43ste minuut voordat De Monnik weer eens doel troef. Een splijtende pass van Hylke werd door Simon op waarde geschat, die hiermee een bloedzuiverende hattrick maakte. Met deze van Duinen goal kwam ook de rust 0-3.

Na de thee kwam `t Fean`58 5 goed uit startblokken en was dicht bij een treffer. Arjen kon ternauwernood de bal tegen houden, maar Geert kwam hem op de lijn te hulp.
Het was in 54ste minuut wel weer raak voor De Monnik.
Een prachtige pass van Remco Sikkema op Hylke en het was weer Simon die afrondde. 0-4.
Deze heeft de smaak van het scoren kennelijk weer te pakken, want voor deze wedstrijd was zijn productie maar 1 goal.
Echter 1 minuut later kwam `t Fean`58 5 aan zijn eretreffer. Een schot leek over te gaan, maar de verraderlijke wind kreeg vat op de bal en tot ieder verbazing plofte de bal vlak onder de lat in het doel.
Het lukte De Monnik dus wederom niet om de nul te houden. 1-4.
In de 67ste minuut kwam de marge weer op 4 door een combinatie tussen Simon en Remco waarbij de laatste 1-5 scoorde en vlak daarna op de paal schoot.
Remco begint steeds beter zijn draai te vinden in het team.
Geert was met een prachtige lob vanaf de middellijn nog dicht bij een treffer, maar het was zijn maatje Jasper achterin die in de 75ste minuut een strakke voorzet van Peter van der Meer prachtig inkopte en de eindstand bepaalde op 1-6.

In de pauze was met de goede scheidsrechter afgesproken dat als de stand het toeliet, 15 minuten eerder de wedstrijd te beëindigen.
De tijd werd anders te krap voor De Monnik om de boot van 15.30 uur te halen.
Kennelijk vond de scheids het verschil van 5 goals genoeg om een einde te maken aan deze wedstrijd.