Vorige week zaterdag speelde De Monnik de uitwedstrijd tegen Twijzel met 1-1 gelijk en nu zaterdag 14 mei thuis werd Twijzel echt op de pijnbank gelegd, want De Monnik won met duidelijke cijfers.
4-1.
Echter heerst bij De Monnik nog steeds een blessure golf. Er kwamen weer een paar bij en een enkele kwam weer terug.
Dus stond er weer een team dat weer door elkaar gehutseld was en dat was in het begin ook wel enigszins zichtbaar.
Ook weer een andere doelman, nu stond Erwin Frijters op doel.
Echter in de 20ste minuut nam De Monnik wel de leiding. Douwe van de Lei balanceerde op de achter lijn en hoe ie het deed, deed ie, deze bezorgde de bal bij Chiel de Lange en deze schoot raak en maakte zijn eerste goal in zijn bestaan voor De Monnik. 1-0.
Daarna was De Monnik duidelijk de baas in het veld. In de 34ste minuut schoot Sjoerd Stamhuis in kansrijke positie naast.
Paar minuten voor de rust werd het toch 2-0 door Twan Zuidersma met een hard afstandsschot laag over de grond welke van richting werd veranderd.

In begin van de 2e helft probeerde Twijzel terug te komen in de wedstrijd en was een paar keer dreigend. Maar toen De Monnik in de 53ste minuut op 3-0 kwam was het wel beslist.
Dat gebeurde na een prachtige pass van Willem van Bon die aankwam bij Reece Emara die daarmee ook de eerste keer in zijn bestaan scoorde voor De Monnik net als Chiel.
De beide lieten zien dat ze een aanwinst zijn voor De Monnik.
Daarna controleerde het goed spelende De Monnik de wedstrijd. Er waren kansen zeker voor Darryl Eier die zijn solo zag strandden op de keeper.
Bij De Monnik begon de hoop te leven om nu eindelijk eens de nul te houden, maar dat lukte niet want in de 73ste minuut redde het tegenvallende Twijzel toch de eer. Maar een minuut later had de marge alweer 3 moeten zijn, maar het lukte Chiel niet om alleen voor de keeper deze te passeren. Weer een minuut later moest Erwin zelfs een 2e treffer voorkomen.
Na een pass van Robin de Roos mocht Chiel het nogmaals proberen maar ook lukte het toen niet.
De 4-1 in de 84ste minuut kwam van Twan, die met de bal achter zijn eigen standbeen langs vrij kwam voor het doel en raak schoot.
Dezelfde Twan die na het eindsignaal erbij ging liggen, bleek ernstige schouder problemen te hebben.
Gevreesd wordt dat ook Twan gaat meedoen in de blessuregolf. Hopelijk valt het mee. Zeker voor Twan zelf.

De wedstrijd werd geleid door een KNVB-scheidsrechter en wel dhr. Bos uit Wageningen. Hij verblijft vaak als vaste gast op ons eiland. Hij deed dat prima en het is zeker voor herhaling vatbaar.