Zaterdag 05 maart eindelijk weer eens een thuiswedstrijd, de laatste dateerde van 20 november vorig jaar. Toen werd gewonnen van VIOD en nu werd na een moeizame wedstrijd met 2-0 winst op Friese Boys uit Kollumerzwaag.

De start was spectaculair in de eerste 10 minuten.
Twan Zuidersma miste een open kans, Robin de Roos zag zijn kopbal van de lijn gehaald en onze doelman Rutger Otten moest een treffer van de Boys voorkomen.
Daarna werd het geheel wat rommeliger met een wat sterker De Monnik dat zag dat in de 25ste minuut Twan alleen op de keeper afging maar niet scoorde. Na een half uur was deze eindelijk succesvol.
Twan kapte zich fraai vrij en schoot van afstand raak. 1-0.
Precies eenzelfde goal als vorige week in Anjum. Dat was ook de ruststand.

Het 2e gedeelte begon weer met kansen voor De Monnik met een knal van Peter van de Meer als hoogtepunt. De Monnik bleef de aanval zoeken, maar goals bleven uit al waren Twan en Robin er een keer heel dichtbij.
Hierdoor hield De Monnik de bezoekers in leven en daardoor bleef de kans aanwezig dat Friese Boys toch onverwacht langszij zou kunnen komen.( Spanning volop.)
Dat gebeurde echter niet.
In de allerlaatste minuut werd een corner van Tony Dam door Friese Boys in eigen doel gewerkt. 2-0. Direct daarop floot scheidsrechter Jappie Poortinga voor het einde. Afgetrapt werd er zelfs niet meer.
Geen hoogstaand duel, maar dat was ook moeilijk gezien de toestand van het veld. Hobbelig en met te hoogstaand gras. Maar door het mooi weer en een zonnetje kon het publiek in de tribune en op het terras wel genieten.
De 2e overwinning op rij betekend niet dat De Monnik nog kans maakt op een kampioenschap, maar als de 2 inhaalwedstrijden worden gewonnen stijgen de eilanders naar de 3e plaats. Dus er is nog genoeg om voor te spelen.
Vooraf aan de wedstrijd werd er een teamfoto gemaakt met een spandoek voor onze webmaster Wim van Velthoven om hem een hart onder de riem te steken, vanwege zijn ziekte. (zie foto)

En natuurlijk wil ik dan ook iedereen die er aan mee heeft gewerkt om deze foto mogelijk te maken heel hartelijk bedanken.
Zaterdagmiddag werd ik gebeld dat ik even op facebook moest gaan kijken.
Een beetje overrompeld ging ik daarna kijken en bovenstaande foto was wat ik zag.
Hartverwarmend en emotionerend was het te merken dat er ook vanuit de voetbalclub zo met mij meegeleefd wordt en dat er dan zo`n geweldig initiatief genomen wordt met dit geweldige spandoek.
Vervolgens kwamen er ook op Facebook vele steunbetuigingen van veel eilanders.
Zo zie je maar weer waar een klein eiland heel erg groot in is!!!!!
iedereen super bedankt, ik voel mij enorm gesteund en hoop jullie snel weer te zien en spreken!

Groet, Wim van Velthoven