Zaterdag 14 september was de laatste oefenwedstrijd voor de start van de competitie, tegen de  reserve 4e klasserAmicitia 3 uit Groningen.
Dat De Monnik 2 klassen lager speelt was niet te zien op het veld.
Een goed combinerend De Monnik kreeg gelijk veel kansen, wat na een klein kwartier resulteerde in de 1-0 door Tony Dam.
Ook werd paal en lat geraakt en een aantal kansen niet goed uitgespeeld.
Naarmate de 1ste helft vorderde kwam ook Amicitia beter in z’n spel, maar gescoord werd er niet meer.

In de 2e helft een geweldige goal van gastspeler Erik Dam. Na een goede aanname werd de bal met een geweldige omhaal in de kruising gewerkt. 2-0 een prachtgoal.
Daarna kwam Amicitia wat beter voor de dag wat resulteerde in de 2-1. Even later een hoge bal richting Monnik doel waarbij De Monnik keeper er niet goed uitzag en Amicitia de 2-2 scoorde.
Met hangen en wurgen door De Monnik en een niet gegeven strafschop aan Amicitia bleef De Monnik overeind.
Ondanks dat de vermoeidheid bij beide teams opspeelde, was het De Monnik dat in het laatste kwartier wel scoorde. Eerst Hylke van Duinen de 3-2 en de laatste goal was voor Erik Dam die met een hard schot de 4-2 op het scorebord zette.
4-2 de eindstand was een prima resultaat voor De Monnik die nu met veel vertrouwen de competitie kan ingaan en daarin volgende week start in Leeuwarden tegen Leovardia 7. Scheidsrechter was Jappie Poortinga en man van de wedstrijd Tony Dam.

Jan van de Zaag.