Na winst in Kollum wint De Monnik ook het 2e duel, door zaterdag 01 oktober thuis met 3-1 te winnen van ’t Fean `58 3 uit Surhuisterveen.
De Monnik begon sterk. Eerst was het Tony Dam die vanuit een goede positie een vrije trap mocht nemen, maar net overschoot.
Toch werd het in de 6e minuut al 1-0 door een geweldige knal van zijn broer Erik. 1-0.
De Monnik bleef wat sterker, maar moest ook attent blijven op de uitbraken van de gasten.
In de 16e minuut viel wel de gelijkmaker.
Uit een corner werd bij De Monnik de eerste paal niet gedekt waardoor ‘t Fean met een knappe kopbal de bal bij de andere paal in het doel liet belandden.
Daarna ging het eigenlijk wat gelijk op, al had de keeper van het ‘t Fean het wat drukker dan de keeper van De Monnik, en dat was deze keer Peter van der Meer.
De laatste 10 minuten waren duidelijk voor De Monnik, maar in de stand veranderde er niets meer. 1-1 ruststand.

De Monnik speelde niet echt een goede wedstrijd in het eerste gedeelte, maar het tweede gedeelte was dat een stuk beter.
Het ging nu vlot spelend op jacht naar de voorsprong.
Toch duurde het tot de 69ste minuut voordat deze op het bord kwam, door een knal van Erik. 2-1.
De Monnik ging goed door, kreeg ook kansen, maar de prima doelman van ‘t Fean was duidelijk een sta in de weg.
Het was echter in de 78ste minuut weer Erik die de wedstrijd in het slot gooide.
Daarmee had Erik een hattrick te pakken. In de gehele 2e helft kreeg ‘t Fean maar 1 grote kans in de 87ste minuut met een strakke voorzet voor doel langs, waarbij de bal net werd gemist, voor een leeg doel.
In de blessuretijd ging Twan Zuidersma nog alleen op de keeper af, maar kon deze ook niet passeren.

Het bleef dus bij 3-1 en dat was meer dan verdiend, in deze sportieve wedstrijd, waarin scheidsrechter Jappie Poortinga zijn taak ook prima uitvoerde.