De wedstrijd tegen Opende stond eigenlijk gepland op Schiermonnikoog, maar werd omgedraaid om verzoek van Opende 3 om te spelen op hun thuishaven.

De aanvangstijd werd vastgesteld op 12.00 uur en daarom de discussie vooraf dat de reistijd er heen wel kort is, maar met een beetje snel door karren en met een beetje later te starten zou alles wel goed komen. Nu heb je 2 dorpen waarvan de één Opende heet en de andere Opeinde. Dit scheelt dus maar 1 letter, maar in kilometers wel wat meer. Ieder ging direct naar het juiste dorp behalve de 2 bejaarden (Aldert en Eddie) van het gezelschap, die afreisden naar het verkeerde dorp.
Op zich niet erg, ware het niet dat alle benodigdheden (zoals shirts) bij hun in de auto lagen. Aangekomen in Opeinde wisten ze daar niets van een wedstrijd tegen De Monnik en werd daar geadviseerd om het maar eens te proberen in het Groningse Opende.
Daar zijn we dan met fikse vertraging en met het schaamrood op de kaken, uiteindelijk aan gekomen. Dat schaamrood verdween wel snel toen we te horen kregen dat deze verwarring wel vaker voorkomt.

Met enige vertraging klonk dan eindelijk het beginsignaal van de wedstrijd, welke in het begin gelijk opging zonder kansen.
Tot de 19e minuut, toen een dieptepass van Peter van de Meer aankwam bij Hylke van Duinen die er bekwaam 0-1 van maakte.
Daarna kreeg De Monnik een aantal grote kansen maar pas in de 35ste minuut werd het 0-2 door Bram Boersma, die geblunder in de Opende verdediging afstrafte met een mooi lobje.
Wat gemakzucht van De Monnik maakte dat Opende toch nog voor rust de aansluittreffer kon maken. Eerst werd nog voor een leeg doel gemist, maar in de 43ste minuut was het wel raak uit een strafschop vanwege hands van Peter die daar trouwens weinig aan kon doen. Rust 1-2.

De Monnik kwam in de 2e helft fantastisch uit de startblokken. Binnen 10 minuten was het 1-5. In de 50ste minuut maakte Hylke de 1-3 en 3 minuten later ook de 1-4.
In de 55ste minuut weer een prachtige combinatie tussen Hylke en Joris van de Zaag welke Joris afmaakte naar 1-5.
Toen was het eigenlijk wel beslist, maar toch kwamen de slordigheden weer terug bij de eilanders en dat leidde in de 59ste minuut tot 2-5.
Nadat De Monnik eerst nog in 1 aanval op de keeper schoot, daarna op een speler en toen nog op de paal, maakte daarna in de 65ste minuut Opende er 3-5 van.
Daarna pakte De Monnik het weer goed op, maar had De Monnik geen geluk bij de afwerking. In de 76ste minuut raakte Joris de lat en 2 minuten later een prachtige dieptepass van Bram koel afgemaakt door Hylke. Dezelfde Hylke raakte direct daarop nog de paal. Daarna floot de goede scheids 5 minuten te vroeg af, wat als oorzaak had dat 2 andere teams al stonden te wachten. Dit kwam doordat onze wedstrijd vertraagt was aangevangen.

De trouwe aanhang van De Monnik begint aardig te morren omdat zo weinig thuis wordt gespeeld. Dat heeft als oorzaak dat teams niet komen opdagen, dan wel de wedstrijd zoals deze van zaterdag 30 november werd omgedraaid. Ook volgende week wordt er niet thuis gespeeld, want dan is VIOD 3 in Driesum de tegenstander.