Augustinusga. Zaterdag 7 maart ging De Monnik op bezoek bij het derde team van de plaatselijk trots waarvan in de thuiswedstrijd nog met 13-1 was gewonnen.
Met nu een winst van 1-4 waren de doelpunten heel wat schaarser.
De openingstreffer viel al na 7 minuten door Daan Bouwknegt waarbij de keeper er niet goed uitzag. 0-1.
In de 18e minuut werd de voorsprong verdubbeld door Peter van der Meer. 0-2.
Na lange tijd stond Jari de Jong weer eens op doel en redde in de 24ste minuut knap met de voet, maar was in de rebound kansloos. 1-2.
Een 3 minuten later was de marge alweer 2 met een knappe goal van Peter. 1-3.
De Monnik had volledige controle over de wedstrijd, maar verzuimde in de 40ste minuut verder uit te lopen daar Tony Dam de strafschop naast schoot. Ook werd een goal wegens buitenspel nog afgekeurd. Met 1-3 kwam de rust.

Het veld was prachtig groen van kleur, maar dat was het dan ook wel. Een erbarmelijk slecht en hobbelig veld waarop goed voetbal onmogelijk was.
Hier had de aanvallende ploeg het meeste last van en dat was De Monnik. Het was als het ware een wonder dat geen van de spelers hier een blessure op liep.
De Monnik kon niet goed in hun spel komen, wat vaak leidde tot balverlies en daardoor ASC de kans gaf met wat tegen aanvallen.
Jari had het in het doel duidelijk drukker dan in de 1ste helft en moest al vrij snel een bal uit de hoek plukken.
In de 12e minuut kreeg De Monnik wederom een penalty en deze keer nam de jarige Peter plaats achter de bal.
Deze schoot wel raak en had daarmee een hattrick te pakken en gaf daarmee wat extra fleur aan zijn verjaardag. 1-4 en in de stand kwam geen verandering meer, maar er gebeurde nog wel het een en ander.
In de 29ste minuut zag Bram Boersma zijn inzet gekeerd op de lijn.
In de 32ste minuut miste Remco Sikkema alleen voor de keeper en had even later Jari 2 fantastische reddingen in 1 aanval.
Geen hoogstaande wedstrijd maar de winst was meer dan verdiend.

Terug op het eiland werd nog even gezellig nagezeten in het duin café ook wel de Leeuwekuil genoemd.