Onder prima weersomstandigheden werd op pinkster zaterdag inmiddels het niet weg te denken Kallemooi toernooi 2023 gehouden.
Dat kende een daverende verrassing omdat De Monnik het toernooi als winnaar afsloot. Alle wedstrijden kenden een duur van dertig minuten.
De Monnik opende het toernooi met de wedstrijd tegen Groen Geel (Groningen). De Monnik opende al in de tweede minuut de score door Twan Zuidersma 1-0.
Op doel stond Simon van Duinen en dat was alweer een poosje geleden. Veel kreeg deze niet te doen en in de twaalfde minuut verdubbelde De Monnik de voorsprong. 2-0.
Dit door Robin de Roos, die De Monnik gaat verruilen voor v.v. Dokkum.
De Monnik kende ook een zeer jeugdige debutant Ivan Bouwkamp.
Deze gaf dit heugelijke gebeuren nog meer glans door de 3-0 te scoren, wat ook de eindstand werd. Ook nieuw bij De Monnik was Sjoerd Visser.

Ook in de volgende wedstrijd werd al heel vlot gescoord. In de tweede minuut door Gorecht (Haren) 1-0.
ACV (Assen) was de tegenstander die al jaren meedoet en ook veelal het toernooi wist te winnen. Maar nu werd wel duidelijk dat de sleet er wat in komt. Maar ja ben wordt steeds wel een jaartje ouder. Uiteindelijk won Gorecht met 0-3.

De derde wedstrijd (ja het begint eentonig te worden) werd weer vroeg gescoord in de tweede minuut door ACV 0-1. Toch geen sleet?
Ja toch wel, want in de negentiende minuut werd het 1-1.
Het sterkere Groen Geel won uiteindelijk wel verdiend met een treffer, drie minuten voor tijd. 2-1

De 4e wedstrijd gingen tussen Gorecht en De Monnik en zou er weer zo snel een goal vallen. Dat was niet het geval, er werd helemaal niet gescoord. In deze prachtige spannende wedstrijd ging het gelijk op. Vlak voor tijd kreeg De Monnik de mooiste kans van de wedstrijd. Reece Elmara gaf Erik Dam eigenlijk een kans die niet was te missen, hetgeen wel gebeurde.

De 5e wedstrijd ging tussen Groen Geel en Gorecht. Puntverlies van Gorecht zou vooral goed uit kunnen pakken voor de thuisclub. Tot de twee en twintigste minuut leek het daarop, maar toen kwam Gorecht toch op voorsprong en won uiteindelijk toch met 0-1 en dat was ook verdiend.

De laatste wedstrijd tussen De Monnik tegen ACV moest de winnaar bepalen. De stand van zaken.
De Monnik moest winnen. Dan kwamen ze in punten gelijk met Gorecht. Doelsaldo is dan beslissend, maar met 1-0 zou dat ook gelijk zijn. Dus moest De Monnik winnen door minimaal twee keer te scoren. Maar daar was het weer, vroeg scoren in de wedstrijd. Dat deed De Monnik al in de derde minuut knap door Tony Dam.
Een minuut later was het al 2-0 door Robin en was de doelstelling al bereikt. Zeker in de achtste minuut toen Tony prachtig zijn broer Erik in stelling bracht en deze binnentikte. 3-0.
Op het kwartier wisselde De Monnik volop, maar het spelbeeld bleef hetzelfde.
ACV kwam nauwelijks over de middellijn. Het duurde nog wel even voordat De Monnik de score naar hogere sferen bracht. Vijf minuten voor tijd kopte Reece de 4-0 binnen en een minuut later voorzag Ivan zijn debuut nog van meer glans door de eindstand op 5-0 te bepalen.
Drie minuten te vroeg werd er afgefloten, vanwege een open wenkbrauw van een ACV-speler, die echter bij de dokter vakkundig werd gehecht. Had ook geen gevolgen voor hem betreffende het verdere pinksterfeest.
Als u het bovenstaande heeft gelezen dan zal ook u tot de conclusie komen, dat de eindstand als volgt was:
1e De Monnik 3-7 8-0
2e Gorecht 3-7 4-1
3e Groen Geel 3-3 2-5
4e ACV 3-0 1-10
Zowel de opening en de sluiting van het toernooi werd verzorgd door bestuurslid JanBert Arends.
Die daarbij ieder die maar heeft meegewerkt bedankt tot het slagen van dit prachtige toernooi.
Dat het een prachtige middag werd was ook mede te danken aan het publiek, dat in groten getale was komen opdagen. Daarbij ook een groot aantal oude leden en dat maakt het altijd gezellig.
Over een aantal weken op 24 juni kunnen we dat nog een keer overdoen, bij de viering van het 90-jarig bestaan.