Na de laatste wedstrijd in Harkema was de conclusie uiteindelijk dat De Monnik aan de beterende hand was.
Dat goede nieuws kreeg een nog beter vervolg zaterdag 22 april in Garijp, door daar zelfs te winnen met 1-3 van V en V ’68.

Daar leek het in begin niet op, want al na vijf minuten stond De Monnik achter door een strafschop, veroorzaakt na een overtreding van Twan Zuidersma die een ongelukkige middag beleefde, want niet veel later viel deze uit met een blessure.
De wedstrijd ging verder gelijk op met weinig kansen tot de drie en dertigste minuut toen keeper Peter van de Meer heel knap redde, toen een aanvaller alleen vrij voor hem verscheen.
Vier minuten later scoorde wel De Monnik.
Douwe van de Lei was de maker van deze bijzondere goal. Hoe hij dat deed, deed ie het, maar het valt niet mee om dat helder en duidelijk te beschrijven.
Zoiets als: Douwe gaf de bal een klein tikje, passeerde 3 spelers zonder de bal te raken, welke gewoon met hem mee rolde en kwamen weer samen op de doellijn en daar gaf Douwe het laatste tikje richting het doel.
Je zou kunnen zeggen Douwe liet de bal het werk doen. Rust 1-1.

In de tweede helft was De Monnik de betere ploeg en dat tekende zich al af in de vijftigste minuut, toen Tony Dam een vrij trap nam, welke maar net naast de verkeerde kant van de paal ging.
In de zeventigste minuut scoorde Robin de Roos, maar deze goal werd afgekeurd vanwege buitenspel. Daar kun je wel wat vraagtekens bijzetten, want na appelleren van een V en V `68 speler stak de grensrechter weifelend toch maar de vlag enigszins omhoog en daarna keurde de scheids de goal af. Maar De Monnik gaf de moed niet op waardoor het tien minuten voor tijd op voorsprong kwam. Sjoerd Stamhuis ging van rechts scheef op de doelman af en maakte het karwei prachtig af met zijn verkeerde been, met een rolletje in de verste hoek van de goal. 1-2

Weer drie minuten later viel de beslissing met een goal van Tony.
Met een geweldige knal van afstand sloeg de bal als een raket in het doel.
Een beauty en rest van de speeltijd speelde De Monnik bekwaam uit.

Na het laatste fluitsignaal, maar ook bij de goals was de vreugde bij De Monnik enorm.
De spelers vielen van dolle vreugde als een kluit spelers over elkaar heen en de vreugde aan de zijkant was er niet minder om.
De vreugde uitbarsting was meer dan begrijpelijk, want de laatste keer dat er gejuicht kon worden dateerde van liefst 10 december van het vorige jaar.