Zaterdag 4 mei kwam Veenwouden 3, de nummer 3 van de ranglijst naar Schier, om een aanval in te zetten op de op de 2e plaats staande De Monnik dat slechts 1 puntje meer heeft dan de gasten.

Vrij normaal is dat vanaf de aftrap Tony Dam meestal het eerst gevaar veroorzaakt dan wel scoort.
In deze wedstrijd was het echter Simon van Duinen die dit voor zijn rekening nam. Ook daarna bleef Simon de gevaarlijkste aanvaller maar kwam niet tot scoren.
Dat lukte wel Veenwouden in de 24ste minuut, toen Geert de Jong de bal verspeelde en Veenwouden vrije doortocht kreeg richting doelman Bram Boersma. Deze redde eerste nog wel, maar de rebound ging er wel in. 0-1.
Een minuut later had Simon de gelijkmaker op de slof maar trof geen doel, maar in de 31ste minuut was het dan eindelijk wel raak door Simon. 1-1.
Weer een minuut later werd Simon neergelegd in de 16 en de strafschop werd feilloos benut door Peter van de Meer 2-1.
Ook Veenwouden kreeg soms wat mogelijkheden, maar dat kwam meer door slordigheden aan Monnik zijde.
Tot de rust veranderde er niets meer 2-1.

5 minuten na de pauze een dieptepass van invaller Lars Dubbinga, maar deze werd door Simon niet naar waarde ingeschat.
Daarna ging Veenwouden beter spelen dan in de eerste helft en dat zorgde voor dreigende situaties, en daardoor moest Monniks doelman Bart regelmatig aan de bak.
In de 55ste minuut strandde Simon weer eens op de keeper, maar in de 62ste minuut was het wel raak met een halve omhaal. 3-1.
Veenwouden gaf zich niet gewonnen en kwam in de 84ste minuut op 3-2 na een beauty van een vrije trap. 3-2 en de spanning terug.
Het was de week van de vrije trappen op tv, maar daar had deze ook niet bij misstaan.
De spanning duurde echter niet lang want in de 86ste minuut werd een lange diepte pass van Daan Bouwknegt nu wel naar waarde ingeschat door Simon 4-2.
Deze had weer eens een hattrick te pakken.
Het spel was vooral in de 2e helft niet altijd even best, maar de spanning vergoedde veel in deze topper. Het toetje viel in blessuretijd.
Vanaf 40 meter schoot Peter op doel en de bal die nog de vingertoppen van de keeper raakte, zeilde in de bovenhoek. Volgens Peter zelf schoot hij bewust, maar het leek echt meer op een voorzet.
Het werd dus 5-2 wat ook de eindstand was.

Een topper waarin Veenwouden vooral ook verbaal aanwezig was en waaraan scheidsrechter Jeroen Frijters meer dan zijn handen vol had, maar zoals gebruikelijk de wedstrijd weer goed in de hand had. Het aanzien van de wedstrijd was meer dan de moeite waard.