Zaterdag 14 december eindelijk weer eens een thuiswedstrijd voor De Monnik.
Pas de 2e in deze competitie welke in september van start is gegaan. Het Monnik publiek stond al weken hals reikend uit te zien naar deze wedstrijd, maar kwamen van een koude kermis weer thuis, want De Monnik ging met liefst 3-7 de bietenbak in.
Al eerder had VVT verstek laten gaan en werd deze wedstrijd op deze inhaaldag gespeeld. Dat gaf VVT de mogelijkheid om wat spelers te lenen uit andere teams en dat kwam hun sterkte duidelijk ten goede.

Het op de 2e plaats staande VVT zette vanaf het begin met de wind mee, De Monnik vast op eigen helft en dat leidde al na 8 minuten tot de 0-1.
Al 2 minuten later verdubbelde de bezoekers de voorsprong, 0-2.
Langzaam ontworstelde De Monnik zich wat aan de druk van VVT en verschenen ze in de 19e minuut voor het eerst voor het vijandelijke doel en ook direct de eerst kans in de vorm van een terechte strafschop, toegekend door scheidsrechter Jappie Poortinga.
Geert de Jong schaarde zich achter de bal, maar de keeper redde, maar kreeg de bal niet onder controle, maar Remco Sikkema was er als de kippen bij en bracht de stand op 1-2.
De vreugde duurde niet lang bij De Monnik want 1 minuut later had VVT het verschil alweer op 2 gebracht. Een vrije trap vanaf 20 meter was daarvan de oorzaak.
VVT bleef heer en meester en het zwakke De Monnik sputterde wat tegen en kwam zowaar in de 42ste minuut op 2-3, na een goede aanval opgezet door Simon van Duinen en binnen getikt door Bram Boersma.

In de rust was de gedachte dat De Monnik nu met wind mee de schade nog zou kunnen herstellen. Nou die gedachte werd al snel de grond in geboord, want in de 47ste minuut was het al weer raak 2-4. Was er toch nog hoop, dan was die in de 51ste minuut wel verdwenen want toen stond 2-5 op het scorebord.
Het spelbeeld veranderde niet VVT bleef de wedstrijd bepalen en bij De Monnik ging het alleen maar slechter. Eigenlijk was het een wonder dat De Monnik in de 58ste minuut door Hylke van Duinen op 3-5 kwam.
Echter het antwoord van VVT was er direct weer want 2 minuten later was het 3-6.

De wedstrijd sukkelde daarna naar het einde. VVT viel aan met zo nu en dan een speldenprikje van de eilanders. Het was deze dag een collectief falen van De Monnik dat nog moest toe zien dat VVT in de 83ste minuut de eindstand bepaalde op 3-7, en daar kon nog een geweldige knal van Peter van de Meer geen verandering meer in aanbrengen.

De doelstelling van De Monnik dit seizoen was een kampioenschap. Nou dat doel is na deze middag wel heel ver weg.