Zaterdag 6 april stond voor De Monnik een thuiswedstrijd gepland, maar dat werd omgedraaid in een uitwedstrijd in Appingedam tegen DVC Appingedam 6.

Meestal begint De Monnik een wedstrijd met een vroeg opgelopen achterstand.
Dat was deze keer wel wat anders, want met de rust stond nog 0-0.
Dat kwam tot stand met mogelijkheden wederzijds.
Die waren er wat meer voor de thuisclub, waarbij De Monniks doelman Luciana Lelieveld zich onderscheidde.
De mogelijkheden voor De Monnik kwamen grotendeels van Erik Dam.

In de tweede helft viel De Monnik weer terug in de oude fout, want binnen het minuut stond het 1-0.
Maar nu antwoordde De Monnik wel snel, want een minuut later stond het alweer gelijk door een treffer van Tony Dam met een prachtige lob over de keeper. 1-1.
Echter in de twintigste minuut kwam De Monnik weer op achterstand.
Hier ging een organisatiefout aan vooraf. Uitblinker Peter van der Meer was mee gegaan in een aanval en zijn positie werd niet overgenomen, en daardoor kwam De Monnik achterin een man tekort en dat werd doeltreffend afgestraft. 2-1.
Acht minuten later werd het zelfs 3-1.
Daarmee leek De Monnik weer op een nederlaag af te stevenen.
Maar toen Erik Dam vijf minuten later, na een prachtige pass van Remco Sikkema de 3-2 maakte, geloofde De Monnik er weer in en ging op jacht naar de gelijkmaker.
Deze kwam er ook, al was dat in de allerlaatste minuut en werd gemaakt door Jeffrey Brink. 3-3 eindstand.
Deze werd dan ook met veel gejuich ontvangen door de spelers en hun aanhang. In deze leuke wedstrijd onder prima weersomstandigheden kreeg de thuisclub wat meer mogelijkheden, maar de geweldige inzet van de bezoekers rechtvaardige deze remise.

De wedstrijd bestond uit 2x veertig minuten in plaats van vijf en veertig en ook de rust werd op het veld gehouden en ingekort.
Daardoor had De Monnik nog ruim de tijd om de boot van 15:30 uur te halen naar de thuishaven.