De 2e thuiswedstrijd in deze competitie tegen de The Knickerbockers (hierna in het verslag te noemen KB)ging verloren met 2-3.
De Groningers zetten direct de eilanders onder druk en dat leidde in de 2e minuut al tot een grote kans.
Een vrije trap ging via de vuisten van keeper Geert de Jong tegen de lat en de rebound werd door Geert tot corner verwerkt.
Het overwicht van KB leidde in de 8ste minuut tot 0-1.
Erg lang kon KB daar niet van genieten.
2 minuten later een lange pass van Peter van der Meer bereikte Simon van Duinen en die schoot De Monnik weer naast de bezoekers. 1-1.
Al dit gebeuren in de eerste 8 minuten was de voorbode van een zeer onderhoudende wedstrijd, waarbij vanwege de corona maatregelingen geen publiek bij aanwezig mocht zijn, al vonden vele een plaatsje buiten het hek om de wedstrijd toch te kunnen volgen.
KB bleef wel de sterkere ploeg en Geert had het aardig drukker dan zijn college aan de andere kant. Deze moest na een kwartier echter wel redden met de voet op een inzet van Simon.
In de 19e minuut redde de paal De Monnik, maar in de 25e min kwam KB toch weer op voorsprong.
In de 2e helft van de 1ste helft was het voor De Monnik meer tegen houden dan aanvallen.
Wel kreeg De Monnik in de 43ste minuut nog een goede kans, maar Hylke van Duinen strandde op de keeper. De ruststand 1-2 was gezien het spelbeeld wel terecht.

De 2e helft begon net als in de eerste helft met in de 50ste minuut KB die via keeper en paal niet scoorde, maar dat in de 54ste minuut wel deed. 1-3.
Daarna was het de beurt aan De Monnik dat kansen kreeg. In de 59ste minuut een schuiver van Remco die onschadelijk werd gemaakt en 2 minuten later kreeg Simon de bal in de schoot geworpen en schoot daarna voor een compleet leeg doel naast.
Direct daarop weer een kans, maar redde de keeper, zoals Geert dat ook regelmatig moest doen.
In de 76ste minuut kreeg Simon weer de kans, maar schoot op de keeper. De Monnik deed duidelijk meer mee dan in de 1ste helft en in de 84ste minuut had Remco moeten scoren. Dus niet.
Een minuut later deed Joris van der Zaag dit wel met een prima schot in de bovenhoek.
Dit was het sein voor een groot slot offensief en De Monnik drong fel aan, maar het kwam niet meer tot een gelijkmaker, dat op zich niet onverdiend zou zijn geweest.
Maar als er dan toch een winnaar moet zijn dan was dat verdiend voor de KB.

SCHEIDSRECHTERS
Op Schier hebben wij 2 scheidsrechters en wel Jeroen Frijters en Jappie Poortinga. De heren hebben besloten om en om een wedstrijd te leidden. Deze keer was Jappie de leidsman en deze deed dat meer dan prima.

KADER
Jan van der Zaag was weer terug van vakantie en nam het coach gebeuren weer over van Theo Doede Stielstra. Ook Eddie Bakker die lang afwezig was vanwege familie omstandigheden, kon zijn taak als grensrechter gelukkig ook weer ter hand nemen.