Zaterdag 30 maart stond de wedstrijd De Monnik – ZEC op het programma.
Deze werd echter omgedraaid en werd gespeeld in Zandeweer.
De competitie stand is enigszins onduidelijk vanwege het grote verschil in gespeelde wedstrijden. Maar dat beide teams in de onderste regionen verblijven is wel duidelijk.

Zoals gebruikelijk begint De Monnik doorgaans niet best aan de wedstrijden en komt het vaak al snel op achterstand.
Dat was nu niet anders.
Al na 1 minuut leek dat te gaan gebeuren, maar een magistrale actie van Maik Hellinga voorkwam dat.
Maar drie minuten later was het wel raak voor ZEC. 1-0.
Daarna probeerde De Monnik het evenwicht te herstellen en kreeg een paar goede kansen en had
pech met een bal op de lat.
Na een kwartier kwam de thuisclub zelfs op 2-0 na een onhoudbaar schot van afstand.
Maar de schutter werd ook geen strobeeld in weg gelegd. Rust 2-0.

In de vierde minuut kreeg De Monnik tot driemaal toe de bal het strafschopgebied niet uit, en dat leidde tot slot tot de 3-0.
Hiermee was de wedstrijd wel verteld en werd het een zeer matige vertoning, waarin zelfs de persoon die de fluit hanteerde in meedeed.
Bij De Monnik sprak men na afloop van een collectief falen.
Het is wel zo dat ZEC in punten De Monnik nu wel voorbij is.
Helaas een wedstrijd om maar snel te vergeten.