Zaterdag 02 april kreeg De Monnik het op de 2e plaats staande Kootstertille (KT) op bezoek en kreeg een afstraffing door met 0-6 te verliezen.
Al na de 9e minuut keek De Monnik tegen weer een vroege achterstand aan. (0-1).
Uit een corner rolde de bal wat ongelukkig in het doel.
Daarna ontwikkelende zich een wedstrijd welke redelijk in evenwicht was.
Beide ploegen kregen wat mogelijkheden, al waren die van KT wat dreigender.
Vlak voor rust kwamen de bezoekers nog op 0-2 en meestal is dat vaak een doodsteek voor een ploeg die dat over komt.

Dat was in dit geval niet anders en de gehele 2e helft kwam De Monnik er niet meer aan te pas.
Van het redelijk spel van De Monnik in het eerste gedeelte was niets meer over.
Na 2 afgekeurde goals van KT wegens buitenspel kwam deze ploeg in de 58ste minuut wel op 0-3.
Na een opstootje kregen Peter van de Meer en een speler van KT een gele kaart en moesten beide ploegen 10 minuten verder met 10 man.
Even na terugkomst kreeg Twan Zuidersma ook geel en dat betekende dat De Monnik weer 10 minuten moest spelen met 10 man.
In die periode in de 67ste en de 75ste minuut kreeg De Monnik 2 goals om de oren. (0-5).
Daarna worstelde De Monnik zich naar het einde en kreeg in de 85ste minuut ook nog een terechte strafschop tegen en dat betekende 0-6 en tevens ook de eindstand.
De Monnik beƫindigde de wedstrijd met 10 man omdat Darryl Eier ook nog tegen een gele kaart aanliep.

Voor scheidsrechter Jeroen Frijters was het een pittige wedstrijd, maar deed dat voortreffelijk. Jeroen was een voorbeeld voor de heren uit KT, want hoe anders was dat in KT toen De Monnik daar te maken kreeg met een echte thuisfluiter.
Vorig week werd gemeld dat er weinig publiek was komen opdagen, maar hoe anders was deze zaterdag met een prima opkomst.
Jammer was wel dat De Monnik nu juist tegen een fikse nederlaag aan liep.
Maar goed de 3e helft was als vanouds weer gezellig.
Nieuw in de kantine is dat de tv-installatie geschikt is gemaakt om het gehele betaalde voetbal van binnen en buitenland te kunnen volgen. Dat deze primeur uitgerekend afliep met een overwinning van Ajax was nou weer jammer.