Dat gebeurde op zaterdag 11 februari in Surhuisterveen tegen ` t Fean 58 3 en het werd daar 3-2.
Een ruime selectie was voorhanden.
Na een klein jaar zou Jasper van der Meij weer startten in de basis, maar tijdens het inschieten
(= warm worden voor de wedstrijd) ging het weer mis met de knie, en is Jasper voor vermoedelijk lang tijd niet beschikbaar. Jammer voor De Monnik maar vooral voor Jasper.
Ook terug na lange blessuretijd was Hielke van Duinen, maar die bracht het er beter van af.
Al in de 3e minuut scoorde deze de 0-1.
Een minuut daarvoor viel Joris van der Zaag geblesseerd uit en keerde niet meer terug.
Op doel stond deze keer Darryl Eijer en dat was zijn debuut voor een hele wedstrijd.
In de 4e minuut voorkwam Peter van de Meer de gelijkmaker door de bal van de lijn te halen, maar kort daarop werd Darryl toch gepasseerd. 1-1.
In de 16e minuut was Erik Dam dichtbij een goal, maar zijn schot ging net voorlangs.
Daarna kwam de wedstrijd in wat rustiger vaarwater en ging het gelijk op.
In de 34ste minuut ging Hielke alleen op de keeper af en zette De Monnik weer op voorsprong. 1-2. Lang duurde de vreugde niet, want 5 minuten later was het alweer gelijk. 2-2 de ruststand.

Op het bar slechte veld ging het in het tweede bedrijf weer gelijk op. Echter in de 64ste minuut kwam de thuisclub voor het eerst op voorsprong. 3-2.
Daarna werd het er allemaal niet beter en vriendelijker op, en was er weinig meer te genieten. Zeker als je daar enkele opstootjes met handtastelijkheden bij rekent.
Zo`n 10 minuten voortijd kreeg Twan Zuidersma nog een gele kaart en moest De Monnik de wedstrijd met 10 man afsluiten.
Trouwens na voorsprong van ‘t Fean was de kans groter dat het 4-2 zou worden, dan dat de 3-3 zou vallen.
Met enkele goede reddingen zorgde Darryl er mede voor, dat de eindstand op 3-2 werd bepaald.

Zoals bekent is 2023 een jubileumjaar, maar als het allemaal zo verloopt zoals het tot nu toe verloopt, lijkt het meer op een rampjaar.

De reserve- / Blessurebank