Op zaterdag 02 februari kwam De Monnik na 7 weken eindelijk weer eens in actie, thuis in een oefenwedstrijd tegen Middelstum, dat bestond uit een combinatie van hun 3e en 4e elftal.
De Monnik startte goed en kwam in de 5e minuut al op voorsprong door Hylke van Duinen, die even later er ook voor zorgde dat broer Simon er 2-0 van kon maken.

Na een kwartier kwamen de minuten voor Sander Doorn die een enorme kans liet liggen, maar 3 minuten later dat beter deed door er wel 3-0 van te maken.

Daarna stokte de productie al was het wel eenrichtingsverkeer richting het doel van Middelstum.
In de 36ste minuut kwam de ruststand van 4-0 op het bord door aanvoerder Daan Bouwknegt.

In de 2e helft had Middelstum spelers gewisseld en dat pakte goed uit, want meer weerstand tegen De Monnik was duidelijk zichtbaar.
Dat leidde zelfs tot 4-1 via een strafschop.
Wel hield De Monnik de wedstrijd onder controle, en was via Tony Dam dichtbij een treffer toen deze keihard op de paal schoot.
In de 57ste minuut maakte Simon er wel 5-1 van. Deze schoot 2 minuten later tegen de lat.
De score werd uitgebreid in de 69ste minuut door Arjen Koerts, die dicht bij de keeper stond en deze toch nog met een lobje passeerde. Een knappe goal. 6-1.
In de 71ste minuut weer eens een goal van Simon. 7-1.

Het slotstuk was voor Middelstum dat geblunder bij De Monnik achterin afstrafte, en daarmee de eindstand bepaalde op 7-2.
Een nuttigde oefenpartij voor De Monnik, dat ook een goede wedstrijd speelde al was de tegenstand niet al te groot.
Volgende week de competitiestart thuis tegen VCR 3.