Voor het zover was, moesten alle zeilen worden bijgezet om een volledig selectie op het veld te krijgen, waar leider Jan van de Zaag uiteindelijk in slaagde met 13 spelers. Daarbij wat spelers uit de oude doos. Zoals Sebastiaan Anker en Jan Postma. Ook Max Maas kwam na lange tijd weer eens in actie.
Op doel stond voor deze eerste keer dit seizoen Robert Janaschk die wel een puike wedstrijd keepte.

Ook moest er een halve dag worden gezocht naar een scheidsrechter en deze werd uiteindelijk gevonden in Sanni van Polen. Deze wilde wel een keer, om het begin en eindsignaal te fluiten en natuurlijk alles daar tussenin. Deed dit na zeer behoren. Wie is deze Sanni?
Hij werk bij Bakkerij Donders en komt volgend seizoen de selectie van De Monnik versterken.

Waardering was er voor Maik Hellinga die dit seizoen alle wedstrijden en toernooien heeft gespeeld. Klasse.
Voor meer informatie over spelers gegevens zie hiervoor statistieken op onze website www.vvdemonnik.nl

Dan nu de wedstrijd: De Monnik begon op zaterdag 11 juni goed aan de wedstrijd en kwam snel op 1-0 door Reece Emara.
De wedstrijd ging daarna gelijk op en kwam Kollum in de 16e minuut op 1-1.
Deze waren na een half uur weer dicht bij een treffer via een vrije trap welke echter voortreffelijk werd gestopt door Robert.
Een minuut later was het wel raak, maar wel door De Monnik toen Darryl Eier een voorzet van Robin de Roos binnen schoot. 2-1 was ook de ruststand.

In de 2e helft kwam Kollum sterk uit de startblokken en dat leidde in de 49ste minuut tot de gelijkmaker. 2-2.
In de 54ste minuut werd Darryl onderuitgehaald wat leidde tot een strafschop.
Deze werd echter door aanvoerder Tony Dam ruim overgeschoten. Afgelopen donderdag op de training was nog geoefend op penalty’s!
Kollum had in het verdere verloop een licht overwicht, al had De Monnik ook haar mogelijkheden, maar men speelde dat niet altijd goed uit.
In de 75ste minuut kreeg Peter van de Meer een gele kaart en moest voor 10 minuten naar de kant en De Monnik verder met 10 man.
Dat werd door Kollum goed uitgebuit en kwam in de 81ste minuut op 2-3, maar wel door een misverstand bij De Monnik achterin.
Weer volledig probeerde de thuisclub uit alle macht een nederlaag te voorkomen.
Meestal in deze competitie gaf De Monnik in de slotfase vaak nog een goal weg, maar deed het deze keer een keer andersom.
In de blessuretijd een scrimmage voor het Kollum doel waarbij 2 maal de ingeschoten bal werd weggehaald, maar de derde keer was het wel raak en was het Chiel de Lange die de trekker overhaalde.
Een mooie lelijke goeie goal en de 3-3 was wel een juiste uitslag. Er werd nog afgetrapt, maar daarna was het ook direct afgelopen.
Een leuke wedstrijd, een gezellig terras en ook mooi weer, maakte het tot een gezellige middag en een mooie afsluiting van het seizoen 2021-2022.