Zaterdag met veel publiek, mede door nogal wat supporters uit Bedum, zagen we dat De Monnik de eerste competitiezege met 5-0 binnen haalde tegen Bedum 7.
De start van de wedstrijd ging gepaard met vuurwerk en veel rook door het publiek van Bedum, en zorgde direct voor een prettige sfeer op de tribune en rondom het veld.

Bedum startte met wind enigszins mee, en zette De Monnik onderdruk en keeper Coen Bouman moest direct al handelend optreden.
Na vijf minuten de eerste aanval van De Monnik en die was direct raak door Erik Dam 1-0.
Bedum sloeg direct terug, maar de paal bracht redding voor De Monnik.
De Monnik deed het in de afwerking veel beter en kwam in de twaalfde minuut op 2-0 weer door Erik na aangeven van Joris van der Zaag.
Maar Bedum bleef aanvallen en De Monnik verdediging moest alle zeilen bijzetten, maar had de zaakjes wel redelijk goed voor elkaar.
Erik kreeg een geweldige kans om een hattrick te maken, maar miste.
De Monnik had weer geluk in de vier en dertigste minuut toen Bedum weer de paal raakte.
Drie minuten voor de rust kwam De Monnik op 3-0 door Simon van Duinen, na aangeven van Erik. Ook de ruststand.
Het was voor het publiek een leuke mooie open wedstrijd, waarin beide ploegen de aanval zochten.

Dit kreeg in de 2e helft een vervolg, al had De Monnik nu met de wind mee, het achterin wel wat gemakkelijker. De eerste kans was voor Twan Zuidersma, maar deze kreeg de bal verkeerd op het hoofd en kon de keeper redden.
Maar Bedum bleef het ook proberen, maar zag geen kans om de eer maar te redden.
De Monnik ging wel door met scoren en in de twee en zeventigste minuut, was het weer Erik die scoorde en 4-0 liet aantekenen en had dus toch de hattrick te pakken.
Tien minuten later gaf Erik de hattrick nog een mooier gezicht met een prachtige omhaal en zijn vierde maakte, en De Monnik zijn vijfde, en tevens de mooiste.
Met 5-0 op het bord floot scheidrechter Jeroen Frijters de wedstrijd naar het verleden.

De winst van De Monnik was gezien het spelbeeld wel verdiend, maar was wel wat geflatteerd.
Winst was er ook voor het publiek die genoten hebben van deze wedstrijd en opgetogen huiswaarts keerden of nog een gezellig bezoek aan de overvolle kantine.

Vooraf aan de wedstrijd werden er teamfoto’s gemaakt met dank aan Durandus Knol