Zaterdag 24 augustus ging het nieuwe seizoen voor De Monnik van start met een toernooi om de Jan Berend Bazuin Trofee.
De gebruikelijke opening werd verzorgd door Monniks voorzitter Jelle de Jong die de ploegen naast De Monnik, Bloemendaal en Lycurgus Groningen welkom heette en een prettig toernooi toe wenste en daarbij ook vermeldde dat vanaf nu het gehele complex van De Monnik rookvrij is.

Daarna ging het toernooi van start met de wedstrijd tussen de thuisclub en Bloemendaal.
De duur van de wedstrijden waren 20 minuten, waarbij de clubs elkaar 2x ontmoeten.
Na 5e minuut zette aanvoerder Tony Dam De Monnik op voorsprong en 3 minuten later verdubbelde Remco Sikkema de score en dus 2-0.
Maar De Monnik had het verre van gemakkelijk tegen Bloemendaal dat een groot aantal kansen kreeg en doelman Jordy de Vreeze regelmatig aan het werk zette. Het bleef echter bij 2-0.

Daarna moest Bloemendaal direct weer aan de bak tegen Lycurgus, maar won toch met 2-0.

Daarna moest De Monnik tegen Lygurgus en was sterker dan de Groningers. Liefste 3x werd het aluminium geraakt voordat Hylke van Duinen de score in de 13e minuut opende.
De eindstand van 2-0 werd bereikt met een goal van Peter van de Meer.

Hierna startte het 2e gedeelte van het toernooi, waarbij de ploegen starten op de andere helft vanwaar ze in het 1ste gedeelte speelden.
Al snel kwam Bloemendaal op voorsprong tegen De Monnik en na 3 goede kansen voor de thuisclub werd het zelfs 2-0 na geblunder bij De Monnik. De Monnik ging wel op jacht naar een beter resultaat en kwam in het slotoffensief ook op 2-1 door Hylke, maar de tijd was tekort om nog gelijk te komen.

In de volgende wedstrijd tussen Bloemendaal en Lycurgus, werd na een voorsprong van Lycurgus, de eindstand 1-1.

Dit resultaat hield in dat De Monnik in de laatste wedstrijd aan een gelijkspel voldoende had om het toernooi te winnen.
Lycurgus startte goed. Schoot op de lat en kwam in de 4e minuut op voorsprong. 1-0.
De Monnik ging uiteraard op jacht naar de gelijkmaker, kreeg ook kansen en raakte 2x de lat, waar ze kennelijk vanmiddag patent op hadden.
Nog en geweldige knal van Peter werd door de keeper subliem uit de hoek getikt.
Maar het bleef bij 1-0 en daarmee gaf De Monnik de toernooi zege weg.

Een goed gastheerschap is meer dan prima, maar om daar dan een toernooi zege voor weg te geven, dat gaat wat te ver.

De prijsuitreiking werd uiteraard gedaan door Jelle, die daarbij Jappie Poortinga bedankte die als scheidrechter alle wedstrijden leidde.
Nadat de aanvoerder van Bloemendaal Marcel Balm als winnaar het geluid uit de hoorn (trofee) had gekregen, werd het mede ook door het prachtige weer, dat het erg gezellig was op het terras.

De eindstand:
1e Bloemendaal 4-7 5-4