Met nogal wat mutaties reisde De Monnik op zaterdag 25 mei richting Suawoude. Daarmee ontvluchte ze het zeer drukke hectische Schier met het muziek gebeuren.
Toch zag coach Jan van der Zaag (die eerder aangaf verstek te moeten laten), kans het zo te regelen dat deze toch nog mee kon in deze laatste uitwedstrijd van het seizoen, al had hij wel de hulp nodig van zijn dochter.
Zo kwam De Monnik met 13 spelers en 3 begeleiders en 1 supporter aan in het zeer rustige Suawoude.

Suawoude trok direct ten aanval, maar deze werd afgeslagen en in de tegen aanval scoorde De Monnik en kwam dus binnen de minuut op 0-1 door Simon van Duinen.
In de 3e minuut werd de kopbal van Sander Doorn nog gestopt, maar Peter van de Meer was er als de kippen bij om er 0-2 van te maken.
Daarna nam De Monnik gas terug en kwam Suawoude in de 14e minuut zelfs op 1-2 door een prachtige onhoudbare vrije trap.
Dat was De Monnik te gortig.
Even een tandje erbij, en in de 16e minuut werd de marge van 2 weer hersteld door Tony Dam. 1-3.
4 minuten later moest Thomas Stal de wedstrijd staken vanwege een ernstige knieblessure.
Hierna kabbelde de wedstrijd wat voort en was er in de 32ste minuut pas weer wat opwinding toen Suawoude een gemakkelijk gegeven penalty kreeg, maar er geen gebruik van maakte door deze over te schieten.
Even later kwam De Monnik op 1-4 door de voortreffelijk spelende en ongrijpbare Tony, na aangeven van Simon en deze zorgde zelf vlak voor de onderbreking voor de 1-5 ruststand.

In de 2e helft ging De Monnik op zoek naar meer goals. Echter dat ging wat moeilijk.
Zo schoot Arjen Koerts op de lat. Invaller Sander Visser schoot naast voor een volkomen leeg doel, en schoot de andere invaller Martijn Perdok (ook maar weer eens van stal gehaald), keihard in maar de keeper redde.
De wedstrijd ging verder als een soort zomeravond wedstrijdje waarin De Monnik oppermachtig was.
In de 75ste  minuut een prachtige pass van Tony in de diepte, en deze werd al even prachtig afgerond door Simon. 1-6.
10 minuten voor tijd was het zover. Keeper Jordy de Vreeze kreeg zijn eerst bal te verwerken en kreeg direct daarna hulp van Maik Hellinga die op de lijn redde.
Toch kreeg de thuisclub nog een doelpunt toen een bal werd ingebracht en  De Monnik stond erbij en keek erna en zo rolde de bal binnen. 2-6.

Het laatste woord was wel weer voor De Monnik toen 5 minuten voor tijd Joris van de Zaag van afstand raak knalde. 2-7.
Vlak voor tijd kreeg Martijn eigenlijk nog een niet te missen kans, maar schoot tegen de keeper op.

Wat was het mooi geweest als onze veteraan had gescoord. Het bleef bij 2-7 en daar mocht het zwakke Suawoude de handen bij dicht knijpen.
Eigenlijk De Monnik nog nooit zo makkelijk een wedstrijd zien winnen. Wat meer goals had wel gemogen.